၁- ပုဒ္မ ၆ (စ) ႏုုိ္င္ငံေတာ္၏ အမ်ဳိးသားႏုုိင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ႏုုိင္ေရးတုုိ႔ကိုု အစဥ္တစ္စုုိက္ ဦးတည္သည္ ဆုုိေသာ အခ်က္ ပယ္ဖ်က္မည္။
၂- ပုဒ္မ ၈ ႏုုိ္င္ငံေတာ္ကိုု ျပည္ေထာင္စုုစနစ္ျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္သည္အစား ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုုပုုံစံ ရွင္းလင္းထင္ရွားေစရန္ ျပင္ဆင္သင့္သည္။
၃- ပုဒ္မ ၂၀ (ဂ) တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ လက္နက္ကုိင္ တပ္ဖြဲ႕အားလုံး၏ အႀကီးအကဲျဖစ္သည္ဆုုိေသာ အခ်က္ကုိ ပယ္ဖ်က္သင့္သည္။
၅- ပုဒ္မ ၅၇ ႏုုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ဒုုတိယသမၼတမ်ားသည္ ႏုုိင္ငံေတာ္ကုုိ ကုုိယ္စားျပဳသည္ ဆုုိေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ ဒုုတိယသမၼတမ်ားဟူေသာ စကားရပ္ကုုိ ပယ္ဖ်က္ၿပီး ဒုုတိယသမၼတ တစ္ဦးတည္းသာျဖစ္သင့္ပါသည္။
၆- ပုုဒ္မ ၅၉ (ဂ) ႏုုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုုတိယသမၼတ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ ခံရသူသည္ အနည္းဆုုံး အသက္ ၄၅ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးသူျဖစ္ရမည္အစား အသက္ ၄၀ ႏွစ္ ျပင္ဆင္သင့္သည္။
၇- ပုဒ္မ ၅၉ (ဃ) သမၼတ အရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္ စစ္ေရး အျမင္ရွိရမည္ဆုုိသည္ကုုိ လုုံၿခဳံေရးအျမင္ရွိရမည္ဟုု ျပင္ဆင္သင့္သည္။
၈- ပုုဒ္မ ၅၉ (စ) သမၼတ အရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္ မိမိကုုိယ္တုုိင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ မိဘတစ္ပါးပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ ဇနီး သုုိ႔မဟုုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ တရား၀င္ သားသမီးတစ္ဦးဦးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုုိတရား၀င္ သားသမီးတစ္ဦးဦး၏ ဇနီးသိုု႔မဟုုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္း ႏုုိင္ငံျခားအစုုိးရ၏ ေက်းဇူး သစၥာေတာ္ကုိ ခံယူ ေစာင့္ေရွာက္ရုုိေသသူ၊ ႏုုိင္ငံျခားအစုုိးရ၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူ၊ တုုိင္းတပါး၏ ႏုုိင္ငံသားျဖစ္သူမ်ား မျဖစ္ေစရ ဆုုိေသာ အခ်က္ကိုု ပယ္ဖ်က္သင့္သည္။
၉ – ပုုဒ္မ ၆၀ (ခ) (၃) တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကုုိယ္စားလွယ္မ်ားအစုုအဖြဲ႕က တင္ေျမွာက္သည့္ ဒုုတိယသမၼတစ္ဦး ဆိုုေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ကုုိ ပယ္ဖ်က္သင့္သည္။
၁၀- ပုုဒ္မ ၆၁ (ဂ) ႏုုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုုတိယသမၼတသည္ ရာထူးသက္တမ္း ႏွစ္ႀကိမ္ထက္ပုုိ၍ ထမ္းေဆာင္ျခင္းမျပဳရကုုိ ပယ္ဖ်က္၍ တစ္ႀကိမ္ထက္ပိုု၍ ထမ္းေဆာင္ျခင္းမျပဳရဟုု ျပင္ဆင္သင့္သည္။
၁၁- ပုဒ္မ ၇၄ တပ္မေတာ္သားကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကုုိယ္စားလွယ္မ်ားကိစၥကုုိ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းၿပီး တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ျပင္ဆင္သြားရန္ျဖစ္သည္။
၁၂- ပုုဒ္မ ၂၀၁ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လုုံၿခဳံေရးေကာင္စီတြင္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဒုုတိယဥကၠ႒ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဒုုတိယဥကၠ႒ ထည့္သင့္သည္။
၁၃- ပုုဒ္မ ၂၃၂ (ည) (၂) ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြက္ ျပည္ေထာင္စုု၀န္ႀကီးမ်ား ခန္႔အပ္ထားျခင္း ခံထားရေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားသည္ တပ္မေတာ္မွ အၿငိမ္းစားယူရန္ သုုိ႔မဟုုတ္ ႏုုတ္ထြက္ရန္ မလိုုပါ ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ကိုု အၿငိမ္းယူၿပီး ျဖစ္သည္ဟုု မွတ္ယူရမည္ဟုု ျပင္ဆင္ရန္ျဖစ္သည္။
၁၄- ၂၄၈ (ဂ) တုုိ႔တြင္ ႏုုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ လုုပ္ပုုိင္ခြင့္မ်ားအစား ျပည္နယ္/ တုုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား စကားရပ္မ်ားျဖင့္ အစားထုုိး ျပင္ဆင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကုုိယ္ပုုိင္အုုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရရွိေစရန္ျပင္ဆင္သင့္သည္။
၁၅ – ပုဒ္မ ၂၆၁ (ခ) တုုိင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကသာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုု ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္းျဖင့္ ကိုုယ္ပုုိင္အုုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရရွိေစရန္ ျပင္ဆင္အစားထုုိးမႈမ်ား လုုပ္ေဆာင္သင့္သည္။
၁၆- အေရးေပၚကာလဆုုိင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပုုဒ္မ ၄၁၈ (ခ) ၊ ပုုဒ္မ ၄၂၁ (ခ) ၊ ပုဒ္မ ၄၂၇ တုုိ႔ကိုု ဒီမုုိကေရစီႏွင့္ကိုုက္ညီေစရန္ ျပင္ဆင္ၿပီး ပုုဒ္မ ၄၃၂ ကုုိ ပယ္ဖ်က္ရန္ျဖစ္သည္။
၁၇- ပုုဒ္မ ၄၃၆ (က) ဖဲြ႕စည္းပုုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုု ျပင္ဆင္လိုုလ်ွင္ ျပည္ေထာင္စုု လႊတ္ေတာ္ကုုိယ္စားလွယ္အားလုုံး၏ ၇၅ ရာခိုုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လုုံးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပုုိင္ခြင့္ ရွိသူအားလုုံး၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္အစား ျပည္ေထာင္စုု လႊတ္ေတာ္တြင္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ခံရေသာ ကိုုယ္စားလွယ္အားလုုံး၏ သုုံးပုုံ ႏွစ္ပုုံက ဟုု ျပင္ဆင္ရန္ (သုုိ႔မဟုုတ္ပါက) ျပည္ေထာင္စုုလႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္ အားလုုံး ၏ ထက္၀က္ေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လုုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ အထေျမာက္ပါက ဆႏၵမဲေပးသူဦးေရ၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ဆႏၵမဲျဖင့္ ျပင္ဆင္သင့္သည္။
CREDIT_: Khit Thit Media