The Voice Weekly ဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါး
.
"ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ေျခေျချမစ္ျမစ္လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ ႏွင့္ ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ"
▪️=========================▪️
.
◼️ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း
.
‘ယူတိုပီယာ’ (Utopia) ႏွင့္ စိတ္ကူးျမင္ကြင္း (Vision) မတူေပ။ ယူတိုပီးယားကို ‘မရွိေသာေနရာ’ ဟု ဘာသာျပန္ႏိုင္သည္။ မရွိေသာေနရာကို စိတ္ကူးယဥ္၍ အိပ္မက္မက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဗစ္ရွင္ (စိတ္ကူးျမင္ကြင္း) ကမူ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို အေျခခံရမည္။ အမွန္တကယ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ရမည္။ ‘အနာဂတ္အျမင္’ ဟုလည္း ဘာသာျပန္ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ မတူေသာအင္အားစုအသီးသီးရွိၿပီး ၎တို႔၏ ‘စိတ္ကူးျမင္ကြင္းမ်ား’ လည္း မတူၾကလၽွင္ ‘႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ’ (Complexity) ရွိလာသည္။ ဤ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားကပင္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံ၏ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ (Existential Crisis) ကို ေမြးထုတ္သည္။
.
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ မွာ ယခုလိုျဖစ္သည္။ (၁) စစ္ဘက္အာဏာပိုင္စနစ္ကို ေ႐ြးလိုသူေတြရွိသည္။ (၂) အရပ္သား အစိုးရစစ္စစ္ကို ေ႐ြးလိုသူေတြရွိသည္။ (၃) စစ္ဘက္အရပ္ဘက္ ပူးတြဲသြားသည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံကို ေ႐ြးလိုသူေတြရွိသည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၂၀၁၀၊ ၂၀၁၂ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီးေသာအခါ မတူေသာအင္အားစုမ်ားၫွိႏႈိင္းၿပီး (၁) ႏွင့္ (၂) ကို ပယ္ကာ၊ (၃) ကို ေ႐ြးလိုက္ၾကသည္။ ဤတြင္ ေနာက္ထပ္ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ သစ္တစ္ခု ေပၚလာသည္။ (၁) စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ ပူးတြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းလိုသူေတြ (၂) အရပ္သားအစိုးရစစ္စစ္ကို ေ႐ြးလိုသူေတြႏွင့္ (၃) ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးအတြက္ ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို အသုံးျပဳလိုသူေတြ ရွိလာသည္။ နံပါတ္ (၃) တြင္ ယခုလိုထပ္ကြဲသည္။ လက္ရွိအစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္က ‘ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ကို သြားလိုသည္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားက ‘ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု’ ကို သြားလိုသည္။
.
ဤမူကြဲႏွစ္ခုမွာ စကားလုံးသက္သက္မဟုတ္။ အေျခခံက်က် ကြဲလြဲျခင္းျဖစ္သည္။ ‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ဆိုသည္က ‘တစ္ဦးခ်င္းအခြင့္အေရး’ (Individual Right) ကို ဦးစားေပးလိုသည္။ ‘လူတစ္ကိုယ္ မဲတစ္မဲ’ စနစ္ႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ ‘ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္’ ကို အဓိကထားလိုသည္။ ‘ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီျပည္ေထာင္စု’ ဆိုသည္ကမူ ‘အုပ္စုအခြင့္အေရး’ (Group Right) ကို ဦးစားေပးလိုသည္။ ျပည္နယ္တိုင္းမွ တူညီေသာ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ ‘အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္’ (ယခင္ – လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္) ကို အဓိကထားလိုသည္။ ယေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္၏ အဓိက ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ မွာ ‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ႏွင့္ ‘ဖက္ဒရယ္ ဒီမိုကေရစီျပည္ေထာင္စု’ ၾကားျဖစ္သည္။ ဤႏွစ္ခုၾကား ၫွိႏႈိင္းဖို႔လိုသည္။ တည္ဆဲအစိုးရ (NLD) အစိုးရ) ၏ ေပၚလစီမွာ ဤႏွစ္ခုကို အရင္ၫွိၿပီးမွ အရပ္သားအစိုးရစစ္စစ္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ျဖစ္ဟန္တူသည္။
.
◼️ေျခေျချမစ္ျမစ္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ
.
တည္ဆဲ NLD အစိုးရ၏ေပၚလစီမွာ အရပ္သားအစိုးရစစ္စစ္ ထူေထာင္ဖို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဤတြင္ စစ္ဘက္အာဏာပိုင္စနစ္ႏွင့္ သြားလိုသူမ်ားႏွင့္ ၫွိၾကႏႈိင္းၾကရမည္ျဖစ္ရာ ‘အရပ္ဘက္၊ စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရး’ ဟုဆိုႏိုင္သည္။ သို႔တိုင္ NLD ပါတီအေနႏွင့္ ဤျပႆနာကို အလ်င္စလို ကိုင္တြယ္ဖို႔ မႀကိဳးစား။ ျမန္မာ့စစ္ဘက္အာဏာပိုင္စနစ္၏ ေရခံေျမခံ၊ ျပည္တြင္းစစ္ကို အရင္ရွင္းဖို႔ႀကိဳးစားသည္။ ဤအထိ NLD ပါတီ၏ ေပၚလစီမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွန္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။ သို႔တေစ ယခုက်င္းပၿပီးစီးေသာ ၂၁ ရာစုပင္လုံဒုတိယအစည္းအေဝးတြင္ NLD ကိုင္ဆြဲခဲ့ေသာ ပုံသဏၭာန္မွာ ဖက္ဒရယ္မူပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို ၫွိႏႈိင္းအရယူေရးျဖစ္ေနရာ လက္ေတြ႕အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ႏိုင္ စဥ္းစားၾကဖို႔လိုမည္ထင္သည္။
.
‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ႏွင့္ ‘ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု’ ဆိုေသာ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ ကရွိေနရာ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ အထစ္အေငါ့ရွိလာႏိုင္ပါသည္။ အေျခခံမူအားလုံး ၫွိႏႈိင္းလို႔ရၿပီထား။ ထိုအေျခခံမူမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ပုဒ္မမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရန္မွာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္အခ်ိန္ယူေဆြးေႏြးရမည့္သေဘာရွိသည္။ သို႔အတြက္ အေျခခံမူမ်ားမွ မစတင္ဘဲ လြယ္ေသာပုဒ္မမ်ားကို အရင္ျပင္ကာ ခက္ေသာပုဒ္မမ်ားကို အခ်ိန္ယူၫွိႏႈိင္းသည္က ပို၍အဆင္ေျပေလမည္လား။ စဥ္းစားဖို႔လိုပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ဆိုလၽွင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးၾကားတြင္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးျခားေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ NCA စာခ်ဳပ္မွတစ္ဆင့္လည္း အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေၾကာင္း လူထုၾကားတြင္ အသိတစ္ခုရသြားၿပီး NLD ၏ ႏိုင္ငံေရးဩဇာလည္း တက္လာႏိုင္ပါသည္။
.
ဤသို႔ေသာနည္းနာမ်ိဳးကို နယူးေယာ့ခ္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္လစ္ ေတာမတ္ဖရီးမင္း (ကမၻာျပားၿပီေရးသူ) က ‘ေျခေျချမစ္ျမစ္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ’ (Radical Pragmatisim) ဟု အမည္ေပးသည္။ (ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး ေမာင္စူးစမ္းကမူ ‘အျမစ္ေျမလွန္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ’ ဟု ဘာသာျပန္ေပးသည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေခတ္စားေနေသာ ‘ရယ္ဒီကယ္’ သမားမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲေစရန္ ‘ေျခေျချမစ္ျမစ္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ’ ဟု ဘာသာျပန္လိုက္ပါသည္။) ‘ေျခေျချမစ္ျမစ္’ လည္း ျဖစ္ရမည္။ လက္ေတြ႕လည္း က်ရမည္ဆိုေသာ သေဘာကိုၫႊန္းပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၫွိႏႈိင္းဖို႔ခက္ခဲႏိုင္ေသာ ပုဒ္မမ်ားႏွင့္ DDR, SSR တို႔ကို အခ်ိန္ယူၫွိႏႈိင္းၿပီး လြယ္ကူေသာပုဒ္မမ်ားမွ စတင္ဖို႔ျဖစ္ပါသည္။
.
◼️ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ
.
ဤေနရာတြင္ ‘ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ’ (Binary Illusion) ၏ အႏၲရာယ္ကိုေတာ့ သတိျပဳဖို႔လိုပါလိမ့္မည္။ ‘ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ’ ဆိုသည္မွာ မည္သည့္ကိစၥမဆို ‘အျဖဴမဟုတ္ရင္ အမည္း’၊ ‘အမွန္မဟုတ္ရင္ အမွား’၊ Either – or စသည့္ မ်က္ႏွာစာႏွစ္ဖက္ ဆန္႔က်င္ထားၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲျခင္းကို ၫႊန္းသည္။၂၁ ရာစုတြင္ မည္သည့္အရာမွ အနက္အဓိပၸာယ္တစ္ခုတည္းမရွိေတာ့ရာ ‘လူထု’ ဆိုသည္မွာပင္ အဓိပၸာယ္ေတြ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ကြဲထြက္ကုန္သည္။
.
ဤသို႔ေသာ ‘ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ’ စြဲကပ္ေနသူသည္ ၾကားအေရာင္းေတြကို မျမင္၊ မသိ။ အျဖဴႏွင့္ အမည္းပဲ စဥ္းစားတတ္ပုံ ရွိသည္။ ‘စစ္အစိုးရကို ေထာက္ခံမွာလား၊ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးကို ေထာက္ခံမွာလား။ ႏွစ္မ်ိဳးပဲေတြးတတ္သည္။ ၾကားထဲတြင္ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏိုင္သည္ကို ခြင့္ျပဳလိုဟန္မရွိေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံလို ဘက္ေပါင္းစုံ အဆက္ျပတ္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ိဳးတြင္ အဆိုပါေရာဂါ စြဲကပ္ေနသူေတြ အေတာ္မ်ားသည္။
.
သူတို႔က လက္ေတြ႕ျဖစ္ႏိုင္တာ၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ အပထား၊ စိတ္ႀကိဳက္ႏႈန္းစံေတြကို ကိုင္ဆြဲသည္။ (ဥပမာ – အရပ္သားစစ္စစ္ အစိုးရ အဆိုပါႏႈန္းစံအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ေဆာ္ဩသည္။ လက္ေတြ႕မျဖစ္ႏိုင္ေသး၍ ‘ခ်ိဳ’ ထားရသည္မ်ားကို ‘သစၥာေပါက္’ ဟု စြဲခ်က္တင္သည္။ ပရိသတ္ကလည္း လက္ခုပ္တေျဖာင္းေျဖာင္းတီး၍ အားေပးသည္။ လက္ခုပ္သံရေသာ္လည္း အေျဖေတာ့ ရမည္မထင္ေပ။
.
.
ေက်ာ္ဝင္း
၁၆ ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၈
.
"ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း ေျခေျချမစ္ျမစ္လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ ႏွင့္ ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ"
▪️=========================▪️
.
◼️ျဖစ္တည္မႈ အက်ပ္အတည္း
.
‘ယူတိုပီယာ’ (Utopia) ႏွင့္ စိတ္ကူးျမင္ကြင္း (Vision) မတူေပ။ ယူတိုပီးယားကို ‘မရွိေသာေနရာ’ ဟု ဘာသာျပန္ႏိုင္သည္။ မရွိေသာေနရာကို စိတ္ကူးယဥ္၍ အိပ္မက္မက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဗစ္ရွင္ (စိတ္ကူးျမင္ကြင္း) ကမူ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို အေျခခံရမည္။ အမွန္တကယ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ရမည္။ ‘အနာဂတ္အျမင္’ ဟုလည္း ဘာသာျပန္ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ မတူေသာအင္အားစုအသီးသီးရွိၿပီး ၎တို႔၏ ‘စိတ္ကူးျမင္ကြင္းမ်ား’ လည္း မတူၾကလၽွင္ ‘႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ’ (Complexity) ရွိလာသည္။ ဤ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားကပင္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံ၏ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ (Existential Crisis) ကို ေမြးထုတ္သည္။
.
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ မွာ ယခုလိုျဖစ္သည္။ (၁) စစ္ဘက္အာဏာပိုင္စနစ္ကို ေ႐ြးလိုသူေတြရွိသည္။ (၂) အရပ္သား အစိုးရစစ္စစ္ကို ေ႐ြးလိုသူေတြရွိသည္။ (၃) စစ္ဘက္အရပ္ဘက္ ပူးတြဲသြားသည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံကို ေ႐ြးလိုသူေတြရွိသည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၂၀၁၀၊ ၂၀၁၂ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီးေသာအခါ မတူေသာအင္အားစုမ်ားၫွိႏႈိင္းၿပီး (၁) ႏွင့္ (၂) ကို ပယ္ကာ၊ (၃) ကို ေ႐ြးလိုက္ၾကသည္။ ဤတြင္ ေနာက္ထပ္ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ သစ္တစ္ခု ေပၚလာသည္။ (၁) စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ ပူးတြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းလိုသူေတြ (၂) အရပ္သားအစိုးရစစ္စစ္ကို ေ႐ြးလိုသူေတြႏွင့္ (၃) ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးအတြက္ ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို အသုံးျပဳလိုသူေတြ ရွိလာသည္။ နံပါတ္ (၃) တြင္ ယခုလိုထပ္ကြဲသည္။ လက္ရွိအစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္က ‘ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ကို သြားလိုသည္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားက ‘ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု’ ကို သြားလိုသည္။
.
ဤမူကြဲႏွစ္ခုမွာ စကားလုံးသက္သက္မဟုတ္။ အေျခခံက်က် ကြဲလြဲျခင္းျဖစ္သည္။ ‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ဆိုသည္က ‘တစ္ဦးခ်င္းအခြင့္အေရး’ (Individual Right) ကို ဦးစားေပးလိုသည္။ ‘လူတစ္ကိုယ္ မဲတစ္မဲ’ စနစ္ႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ ‘ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္’ ကို အဓိကထားလိုသည္။ ‘ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီျပည္ေထာင္စု’ ဆိုသည္ကမူ ‘အုပ္စုအခြင့္အေရး’ (Group Right) ကို ဦးစားေပးလိုသည္။ ျပည္နယ္တိုင္းမွ တူညီေသာ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ ‘အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္’ (ယခင္ – လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္) ကို အဓိကထားလိုသည္။ ယေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္၏ အဓိက ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ မွာ ‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ႏွင့္ ‘ဖက္ဒရယ္ ဒီမိုကေရစီျပည္ေထာင္စု’ ၾကားျဖစ္သည္။ ဤႏွစ္ခုၾကား ၫွိႏႈိင္းဖို႔လိုသည္။ တည္ဆဲအစိုးရ (NLD) အစိုးရ) ၏ ေပၚလစီမွာ ဤႏွစ္ခုကို အရင္ၫွိၿပီးမွ အရပ္သားအစိုးရစစ္စစ္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ျဖစ္ဟန္တူသည္။
.
◼️ေျခေျချမစ္ျမစ္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ
.
တည္ဆဲ NLD အစိုးရ၏ေပၚလစီမွာ အရပ္သားအစိုးရစစ္စစ္ ထူေထာင္ဖို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဤတြင္ စစ္ဘက္အာဏာပိုင္စနစ္ႏွင့္ သြားလိုသူမ်ားႏွင့္ ၫွိၾကႏႈိင္းၾကရမည္ျဖစ္ရာ ‘အရပ္ဘက္၊ စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရး’ ဟုဆိုႏိုင္သည္။ သို႔တိုင္ NLD ပါတီအေနႏွင့္ ဤျပႆနာကို အလ်င္စလို ကိုင္တြယ္ဖို႔ မႀကိဳးစား။ ျမန္မာ့စစ္ဘက္အာဏာပိုင္စနစ္၏ ေရခံေျမခံ၊ ျပည္တြင္းစစ္ကို အရင္ရွင္းဖို႔ႀကိဳးစားသည္။ ဤအထိ NLD ပါတီ၏ ေပၚလစီမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွန္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။ သို႔တေစ ယခုက်င္းပၿပီးစီးေသာ ၂၁ ရာစုပင္လုံဒုတိယအစည္းအေဝးတြင္ NLD ကိုင္ဆြဲခဲ့ေသာ ပုံသဏၭာန္မွာ ဖက္ဒရယ္မူပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို ၫွိႏႈိင္းအရယူေရးျဖစ္ေနရာ လက္ေတြ႕အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ႏိုင္ စဥ္းစားၾကဖို႔လိုမည္ထင္သည္။
.
‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု’ ႏွင့္ ‘ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု’ ဆိုေသာ ‘ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း’ ကရွိေနရာ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ အထစ္အေငါ့ရွိလာႏိုင္ပါသည္။ အေျခခံမူအားလုံး ၫွိႏႈိင္းလို႔ရၿပီထား။ ထိုအေျခခံမူမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ပုဒ္မမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရန္မွာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္အခ်ိန္ယူေဆြးေႏြးရမည့္သေဘာရွိသည္။ သို႔အတြက္ အေျခခံမူမ်ားမွ မစတင္ဘဲ လြယ္ေသာပုဒ္မမ်ားကို အရင္ျပင္ကာ ခက္ေသာပုဒ္မမ်ားကို အခ်ိန္ယူၫွိႏႈိင္းသည္က ပို၍အဆင္ေျပေလမည္လား။ စဥ္းစားဖို႔လိုပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ဆိုလၽွင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးၾကားတြင္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးျခားေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ NCA စာခ်ဳပ္မွတစ္ဆင့္လည္း အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေၾကာင္း လူထုၾကားတြင္ အသိတစ္ခုရသြားၿပီး NLD ၏ ႏိုင္ငံေရးဩဇာလည္း တက္လာႏိုင္ပါသည္။
.
ဤသို႔ေသာနည္းနာမ်ိဳးကို နယူးေယာ့ခ္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္လစ္ ေတာမတ္ဖရီးမင္း (ကမၻာျပားၿပီေရးသူ) က ‘ေျခေျချမစ္ျမစ္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ’ (Radical Pragmatisim) ဟု အမည္ေပးသည္။ (ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး ေမာင္စူးစမ္းကမူ ‘အျမစ္ေျမလွန္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ’ ဟု ဘာသာျပန္ေပးသည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေခတ္စားေနေသာ ‘ရယ္ဒီကယ္’ သမားမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲေစရန္ ‘ေျခေျချမစ္ျမစ္ လက္ေတြ႕ပဓာနဝါဒ’ ဟု ဘာသာျပန္လိုက္ပါသည္။) ‘ေျခေျချမစ္ျမစ္’ လည္း ျဖစ္ရမည္။ လက္ေတြ႕လည္း က်ရမည္ဆိုေသာ သေဘာကိုၫႊန္းပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၫွိႏႈိင္းဖို႔ခက္ခဲႏိုင္ေသာ ပုဒ္မမ်ားႏွင့္ DDR, SSR တို႔ကို အခ်ိန္ယူၫွိႏႈိင္းၿပီး လြယ္ကူေသာပုဒ္မမ်ားမွ စတင္ဖို႔ျဖစ္ပါသည္။
.
◼️ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ
.
ဤေနရာတြင္ ‘ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ’ (Binary Illusion) ၏ အႏၲရာယ္ကိုေတာ့ သတိျပဳဖို႔လိုပါလိမ့္မည္။ ‘ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ’ ဆိုသည္မွာ မည္သည့္ကိစၥမဆို ‘အျဖဴမဟုတ္ရင္ အမည္း’၊ ‘အမွန္မဟုတ္ရင္ အမွား’၊ Either – or စသည့္ မ်က္ႏွာစာႏွစ္ဖက္ ဆန္႔က်င္ထားၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲျခင္းကို ၫႊန္းသည္။၂၁ ရာစုတြင္ မည္သည့္အရာမွ အနက္အဓိပၸာယ္တစ္ခုတည္းမရွိေတာ့ရာ ‘လူထု’ ဆိုသည္မွာပင္ အဓိပၸာယ္ေတြ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ကြဲထြက္ကုန္သည္။
.
ဤသို႔ေသာ ‘ဒြိစုံထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ’ စြဲကပ္ေနသူသည္ ၾကားအေရာင္းေတြကို မျမင္၊ မသိ။ အျဖဴႏွင့္ အမည္းပဲ စဥ္းစားတတ္ပုံ ရွိသည္။ ‘စစ္အစိုးရကို ေထာက္ခံမွာလား၊ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးကို ေထာက္ခံမွာလား။ ႏွစ္မ်ိဳးပဲေတြးတတ္သည္။ ၾကားထဲတြင္ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏိုင္သည္ကို ခြင့္ျပဳလိုဟန္မရွိေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံလို ဘက္ေပါင္းစုံ အဆက္ျပတ္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ိဳးတြင္ အဆိုပါေရာဂါ စြဲကပ္ေနသူေတြ အေတာ္မ်ားသည္။
.
သူတို႔က လက္ေတြ႕ျဖစ္ႏိုင္တာ၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ အပထား၊ စိတ္ႀကိဳက္ႏႈန္းစံေတြကို ကိုင္ဆြဲသည္။ (ဥပမာ – အရပ္သားစစ္စစ္ အစိုးရ အဆိုပါႏႈန္းစံအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ေဆာ္ဩသည္။ လက္ေတြ႕မျဖစ္ႏိုင္ေသး၍ ‘ခ်ိဳ’ ထားရသည္မ်ားကို ‘သစၥာေပါက္’ ဟု စြဲခ်က္တင္သည္။ ပရိသတ္ကလည္း လက္ခုပ္တေျဖာင္းေျဖာင္းတီး၍ အားေပးသည္။ လက္ခုပ္သံရေသာ္လည္း အေျဖေတာ့ ရမည္မထင္ေပ။
.
.
ေက်ာ္ဝင္း
၁၆ ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၈
Credit - Kyaw Win
No comments:
Post a Comment