တင္ဒါ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနွင့္ ညီညြတ္မႈမရွိဘဲ သံုးစြဲထားသည့္ ဝန္ျကီးဌာနမ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္အတြက္ေျကာင့္ ညွြန္ျကားခ်က္အတိုင္း မလိုက္နာဘဲ ေဆာင္ရြက္မႈအေပၚ ရွင္းလင္းတင္ျပရန္ လိုအပ္ဟု လွြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္က ေထာက္ျပခဲ့သည္။
ျသဂုတ္ ၁၅ ရက္က ျပုလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလွြတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ုပ္ရံုးက ေပးပို့ေသာ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ဍာေရးနွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ဍာေငြအရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ ျပည္ေထာင္စု၏ အရအသံုးခန့္မွန္းေျခေငြ စာရင္းမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဉ္းသည့္ စစ္ေဆးေတြ့ရွိခ်က္နွင့္ ျပည္သူ့ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ့ရွိခ်က္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာအား ေဆြးေနြးစဉ္ အုတ္တြင္း မဲဆနၵနယ္မွ ေဒၚခ်ိုခ်ိုက ယင္းသို့ေျပာျကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
လွြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခ်ိုခ်ိုက “နိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုးရဲ့ တင္ဒါ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ၁/၂၀၁၇ နဲ့ ညီညြတ္မႈမရွိဘဲ သံုးစြဲထားတဲ့ ဌာနေတြကေတာ့ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ျကီးဌာန၊ လွ်ပ္စစ္နွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ျကီးဌာန၊ စီမံကိန္းနဲ့ ဘ႑ဍာေရးဝန္ျကီးဌာနတို့ ျဖစ္တယ္လို့ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ုပ္ အစီရင္ခံစာအရ သိရပါတယ္။ အဲဒီဌာနေတြအေနနဲ့ မည္သည့္အတြက္ေျကာင့္ ညွြန္ျကားခ်က္အတိုင္း မလိုက္နာဘဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့အေပၚမွာ ရွင္းလင္းတင္ျပဖို့ လိုပါတယ္။ ေနာင္ဘ႑ဍာနွစ္ေတြမွာ ယခုကဲ့သို့ျဖစ္စဉ္မ်ိုး မရွိရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို့ လိုအပ္သလို ဌာနအဖြဲ့အစည္း အားလံုးအေနနဲ့လည္း သမၼတရံုးရဲ့ ညွြန္ျကားခ်က္ကို တိက်စြာ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ျကဖို့ တိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။ သမၼတရံုး ရဲ့ ညွြန္ျကားခ်က္ဆိုတာ နိုင္ငံရဲ့အျမင့္ဆံုး အဖြဲ့အစည္းက ညွြန္ျကားထားတာျဖစ္လို့ ဒီလိုညွြန္ျကားခ်က္ေတြကို တိက်စြာ မလိုက္နာဘဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျကတဲ့ တာဝန္ရွိသူေတြကို ထိေရာက္တဲ့ ပညာေပးမႈေတြ ျပုလုပ္ရန္ လိုအပ္သလို ညွြန္ျကားခ်က္အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္မွသာ အဂတိလိုက္စားမႈ မေလ်ာ္ျသဇာသံုးစြဲမႈ၊ မမွန္မကန္ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ ေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဆြးေနြးခဲ့သည္။
အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို လံုးဝ အေကာင္အထည္ မေဖာ္နိုင္မႈ၊ ရာခိုင္နႈန္း ၅၀ ေအာက္သာ အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားေျကာင့္ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ လ်ာထားသည့္ ဘတ္ဂ်က္ေငြမ်ားကို မည္သို့ အသံုးျပုသည္ကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနေျကာင္း၊ အေကာင္အထည္ မေဖာ္နိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အသံုးျပုရန္ လ်ာထားသည့္ ေခ်းေငြမ်ား၊ ဘတ္ဂ်က္ခြင့္ျပုေငြမ်ားကို မည္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ သံုးစြဲေနသည္ကို သိလိုေသာေျကာင့္ ေမးျမန္းရျခင္း ျဖစ္ေျကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို့ အေကာင္အထည္ မေဖာ္နိုင္သည့္အတြက္ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္မႈ ေနာက္က်ရသကဲ့သို့ ျပန္အပ္ရသည့္အတြက္ အဆိုပါေငြမ်ားကို အျခားေနရာမ်ားတြင္လည္း မသံုးစြဲရ၍ နိုင္ငံအတြက္ မ်ားစြာ နစ္နာလွသည္ဟု သံုးသပ္မိေျကာင္း ေဒၚခ်ိုခ်ိုက ေဆြးေနြးခဲ့သည္။
ထို့ျပင္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၅၀ ေက်ာ္ကို သတ္မွတ္ကာလ ေက်ာ္လြန္မွ ျပန္လည္အပ္နွံသည့္အတြက္ နိုင္ငံအတြက္ လိုအပ္သည့္ အျခားစီမံကိန္းအတြက္ သံုးစြဲနိုင္မရွိဟု အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ့ရေျကာင္း၊ စီမံကိန္းဝန္ျကီးဌာနမွ ဝန္ျကီးဌာနအသီးသီးကို သက္ဆိုင္ရာဘ႑ဍာနွစ္ မကုန္မီ ပိုလွ်ံေငြေတြကို ျပန္လည္အပ္နွံရန္ နွစ္ျကိမ္ခန့္ နွိုးေဆာ္ထားခဲ့ေျကာင္း၊ ယင္းသို့ နွိုးေဆာ္ထားေသာ္လည္း က်ပ္ဘီလ်ံ ၅၀ ေက်ာ္ ျပန္လည္အပ္နွံသည့္ ဌာနမ်ားအေနျဖင့္ ညွြန္ျကားခ်က္ကို တိက်စြာလိုက္နာမႈ အားနည္းေနသည္ကို ေတြ့ရေျကာင္း၊ ဘ႑ဍာေရးစည္းမ်ဉ္းအရေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဘ႑ဍာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒအရေသာ္ လည္းေကာင္း ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပုေငြ ေတာင္းခံသည့္ ဌာနမ်ားအေနျဖင့္ ေတာင္းခံေငြကို ကုန္စင္ေအာင္ သံုးစြဲရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာင္းခံျပီးမွ မသံုးစြဲျဖစ္၍ ျပန္လည္အပ္နွံသည္ ဆိုသည္မွာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ဥပေဒမ်ားကို ခ်ိုးေဖာက္သည္ဟု သံုးသပ္မိေျကာင္း၊ ယင္းသို့ျပန္အပ္သည့္ အဖြဲ့အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းနွင့္အညီ တိက်စြာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ေျကာင္း၊ ျပန္လည္အပ္နွံသည့္ အဖြဲ့အစည္းမ်ားကို မွတ္သားထားျပီး လာမည့္ဘ႑ဍာနွစ္မ်ားတြင္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပုေငြ ေတာင္းခံလာပါက ခြင့္ျပုရန္မသင့္ေျကာင္း ေဒၚခ်ိုခ်ိုက ေဆြးေနြးခဲ့သည္။
Credit - Eleven
No comments:
Post a Comment