သၾကၤန္မတိုင္မီ ေလးရက္အလို ကြ်န္ ေတာ္ ေမာင္းတဲ့ကားရဲ့ တြဲဖက္ယာဉ္ေမာင္း (second driver) က ေျပာလာပါတယ္။ “အစ္ကို၊ ခရီးသည္ ၄၅ ေယာက္ အျပည့္ ေရာင္းထားတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို့ ယာဉ္ ေမာင္းေတြ တစ္လွည့္စီအိပ္ဖို့ တစ္ခံုမွ ခ်န္ မထားဘူး အစ္ကို၊ ဒီရက္ပိုင္းက ဟိုဘက္ ေရာက္တာနဲ့ ခ်က္ခ်င္းျပန္ထြက္၊ ဒီဘက္ ဂိတ္ေရာက္လဲ ခ်က္ခ်င္းျပန္ထြက္ နဲ့ ေမာင္း ေနရတာ၊ အိပ္စရာေနရာ ထိုင္ခံုခ်န္မထား ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဘယ္လို အိပ္ေရးဝမွာ လဲ၊ လမ္းေပၚမွာက ဒီရက္ပိုင္းဆို ကား ေမာင္း သိပ္မတတ္ဘဲ၊ ဟိုင္းေဝးလမ္း မကြ်မ္းက်င္ဘဲ ေမာင္းေန တဲ့ ဘုရားဖူး ခရီး သည္တင္ လိုက္ထ ရပ္ ယာဉ္ေတြကေပါလို့ အနၱရာယ္မ်ားရတဲ့ အထဲ အိပ္ေရးမဝရင္ အနၱရာယ္မ်ားတယ္ အစ္ကို၊ ဂိတ္ပိုင္ေတြ ကို ေျပာေပးပါဦး”လို့ ဆိုလာပါတယ္။
သူေျပာတာ အမွန္ပါ။ ယာဉ္လိုင္းပိုင္ ရွင္ေတြဘက္က ျကည့္ျပန္ေတာ့လည္း သည္လို ပြဲေတာ္ရက္ေလးမွ ထိုင္ခံုအျပည့္ လူရတာ။ က်န္တဲ့ကာလေတြမွာ လူျပည့္ခဲ တယ္။ ဒါေျကာင့္ ရသမွ်ခံု အကုန္ေရာင္း စားျကေလ့ရွိတယ္။ ခရီးသြားျပည္သူဘက္ က ျကည့္ျပန္ေတာ့ ဒါဟာ အန ၱ ရာယ္ပါပဲ။ သည္ေတာ့ ခရီးသြားျပည္သူ၊ယာဉ္ေမာင္းနဲ့ ယာဉ္ပိုင္ရွင္တို့အျကား မွ်တစြာေျပာရရင္ ေတာ့ ခရီးသည္အသက္ဟာ အဓိကထားရ မယ့္ အခ်က္ပါပဲ။ ဒါေျကာင့္ သီတင္းကြ်တ္လို ရက္မ်ိုး၊ သၾကၤန္မတိုင္မီနဲ့ သၾကၤန္အ ေက်ာ္ရက္ေတြမွာ ယာဉ္ေမာင္းတစ္ဦး အိပ္ ျပီးလိုက္ပါလာနိုင္ေအာင္ ယာဉ္ပိုင္ရွင္ ဘက္မွ စီစဉ္ကို ေပးရမည္။ ဥပေဒကို ထုတ္ ရမည္။ ဒါဟာ ယာဉ္ပိုင္ရွင္အတြက္လည္း ေကာင္းသည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္လ ေပမည္။
ဘာေျကာင့္လဲ၊ ေတြးျကည့္ေလ။ အိပ္ ေရးမဝလို့ ယာဉ္တိုက္မႈျဖစ္ရင္ ယာဉ္ေမာင္း ျဖစ္သူ ေထာင္က်တာ၊ အသက္ဆံုးတာက သတ္သတ္။ ယာဉ္ပိုင္ရွင္လည္း ကားပ်က္ စီးတာပါပဲ။ ျပန္ျပီး ျပင္ရျပီဆိုရင္ေတာ့ ထို ပြဲေတာ္ရက္ေလး အသြားအျပန္ ၁၀ ရက္စာ ထိုင္ခံုတစ္ခံုေရာင္းရေငြထက္ အဆေပါင္း မ်ားစြာ ပိုကုန္သြားပါျပီ။ ဒါကို သိသိနွင့္ ေပ ေခါက္ေနေသာ ယာဉ္ပိုင္ရွင္ေတြ၊ ယာဉ္လိုင္း ျကီးေတြ အမ်ားျကီးရွိတာေတာ့ မေကာင္း။ ေခတ္ကို တိုးတက္ေအာင္ ျပုျပင္ေစခ်င္ျက သူေတြ မ်ားသည္၊ စနစ္ကို ျပင္ေစခ်င္သူ ေတြ မနည္းပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ အ ေတြးအေခၚ တိုးတက္မလာ၊ မျပုျပင္ခ်င္ ျက။ ဒါဆိုလွ်င္ ဥပေဒနွင့္ ကြပ္ညွပ္သင့္ျပီ။
ဒါတင္ကေသးလား၊ အေဝးေျပး ခရီး သည္တင္ကားေလာကတြင္ သြားရမည့္ ခရီးမိုင္၂ဝဝ အထက္ျဖစ္ပါက ယာဉ္ ေမာင္း နွစ္ေယာက္ မျဖစ္မေနထားရွိရ မည္ဆိုေသာ ဥပေဒရွိ၏။ သို့ေသာ္ အခ်ို့ ေသာ မိုင္ ၃၅၀ ဝန္းက်င္ ကြာေဝးသည့္ ခရီးအခ်ို့ကို ယာဉ္ ေမာင္း နွစ္ဦးထားလွ်င္ က်ပ္ေငြ ၃၅, ဝဝဝ စီေပးရ၏။ ထို့ေျကာင့္ က်ပ္ေငြ ၇၀,ဝဝဝ ကုန္ ၏။ ထမင္းဖိုး နွစ္ေယာက္စာေပးရ၏။ ထို အခါ အခ်ို့ ယာဉ္ပိုင္ရွင္တို့သည္ ယာဉ္ ေမာင္းတစ္ဦး တည္း ေမာင္းေစ၏။ ေမာင္းခ ေငြ က်ပ္ ၆၀,ဝဝဝ ေပး၏။ ထမင္းဖိုး တစ္ ေယာက္ စာ အကုန္သက္သာသြား၏။ ေမာင္းေျကး ေပးရမည့္ေငြမွ က်ပ္ ၁၀,ဝဝဝ ျပန္ထြက္ လာ၏။ ယာဉ္ေမာင္းနွစ္ဦးအတြက္ ထား ေပးရမည့္ အလွည့္က်နားေန မည့္ ထိုင္ခံု တစ္ခံုစာ သက္သာသြားေစျပန္ ၏။ သို့ေသာ္ သည္အတြက္မူ အသက္ အနၱရာယ္ကင္းေရးအတြက္ လံုျခံုစိတ္ခ်ရ မႈအား အလြန္နည္းသြားေပျပီ။
မည္မွ်ပင္စစ္ေဆးေနေစကာမူ စစ္ေဆး မႈအားနည္း၍ ထိုခရီးတို့ကို တစ္ေယာက္ တည္း ေမာင္းနွင္ေနေသာယာဉ္လိုင္းမ်ား ရွိေနဆဲပင္။ ယာဉ္ပိုင္ရွင္မ်ား ရွိေနဆဲပင္။ ဒါဟာ ေနျပည္ေတာ္ကဲ့သို့ လမ္းခုလတ္ မ်ိုးတြင္ ေရွာင္တခင္စစ္ေဆးမႈအား အလြန္ နည္းေနသည္ကို ျပသေနသကဲ့သို့ စစ္ေဆး ေတြ့ရွိျပန္လွ်င္လည္း ခြင့္ျပုခဲ့သည့္ မူရင္း ဂိတ္မွ ပို့/ဆက္၊မထသတို့အား ျပင္းထန္စြာ အေရးယူျခင္းမရွိ၍ ျဖစ္ေနျခင္းဟု အတိ အက် ေျပာနိုင္၏။
၂၀၁၉ ခုနွစ္ သၾကၤန္မတိုင္မီကာလ ေတြမွာ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္နွာမ်ားတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန့္ျပန့္ေျကညာေသာ အမိန့္ တစ္ရပ္ ထြက္လာသည္။ အျမန္လမ္းမေပၚ တြင္ ျဖတ္သန္းသြားလာမည့္ ယာဉ္အခ်ို့ တြင္ ေမာင္းခ်ိန္ရွစ္နာရီအထက္ျကာမည့္ ခရီးစဉ္ ယာဉ္ေမာင္းနွစ္ဦးထားရမည္ဆို ေသာ အခ်က္ ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္ ေတြးျကည့္သည္။ ပုသိမ္မွ လားရွိုးသို့သြားမည့္ လိုက္ထရပ္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ကုန္ကားေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္၊ မနၱေလးျမို့တို့၏ အျမန္လမ္းမျကီး အစေငြေကာက္ခံေရးဂိတ္သို့ ေရာက္ရွိလာ ျကျပီ ဆိုပါေတာ့။ စစ္ေဆးသူက စစ္ေဆး မည္။ ဘယ္ကလာျပီး ဘယ္ကို သြားမည္ နည္း။ ယာဉ္ေမာင္းတစ္ဦးတည္း ပါလာ ေသာ ကားသည္ ရွစ္နာရီအထက္ေဝးေသာ ခရီးသို့ သြားပါမည္။ အခုလည္း ပုသိမ္က (သို့မဟုတ္) လားရွိုးက ေမာင္းလာပါသည္ ဟု အမွန္ေျဖပါမည္ေလာ။ ယခုပင္ ရန္ကုန္ သို့မဟုတ္ မနၱေလးက စတင္ထြက္ခြာလာ ပါသည္ဟု လိမ္လည္ေျဖဆိုျကမည့္သူမ်ား ခ်င္းပင္ ျဖစ္ျက၏။ မည္သူမွ် အမွန္အတိုင္း ေျဖျကမည္မဟုတ္သလို ဘယ္စစ္ေဆးေရး ေပတံနွင့္မွ်တိုင္းတာမရနိုင္ေသာ အဓိပၺာယ္ မဲ့သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္၏။ အမိန့္ ေျကညာခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။
ဘယ္က စထြက္ျပီး ဘယ္အထိ သြား မည္ဆိုသည္ကို အတိအက်စစ္ေဆးနိုင္ သည္မွာ အေဝးေျပးခရီးသည္တင္ယာဉ္ ျကီးမ်ားသာ ရွိ၏။ ထိုယာဉ္မ်ားသည္ သက္ ဆိုင္ရာ ပို့/ဆက္တြင္ ခြင့္ျပုခ်က္ရယူျပီးမွ သြားရေသာေျကာင့္ ျဖစ္၏။
ထိုအဓိပၺာယ္မရွိေသာ အမိန့္ေျကညာ ခ်က္ကို လက္တစ္လံုးျခားလုပ္ရန္ ျကံစည္ လာေသာ ကားဂိတ္အခ်ို့ပင္ ယခုအခ်ိန္၌ ေပၚလာေပျပီ။ ေမာင္းခ်ိန္ရွစ္နာရီရွိေသာ ခရီးအထိ ယာဉ္ေမာင္းတစ္ဦးတည္း သြား ရန္ ခြင့္ျပုသည္ဟု ဆိုလာျက၏။ ဥပေဒ ေျပာင္းသြားျပီဟု အသံလွြင့္လာျက၏။ မည္သို့မွ် ခြင့္ျပရန္ မသင့္ပါ။
ရန္ကုန္မွ မနၱေလးသို့ အျမန္လမ္းမမွ ခရီးသြားလွ်င္ ထမင္းစားနားခ်ိန္ အပါအဝင္ ရွစ္နာရီသာျကာပါ၏။ ရန္ကုန္မွ မေကြးသို့ လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္။ ရန္ကုန္ မွ ေရး ျကည့္မလား၊ သည္အခ်ိန္ဝန္းက်င္ ပါပဲ။ ရန္ကုန္မွ ေတာင္ျကီးေရာ၊ အလားတူ ပင္။ ထိုခရီးစဉ္မ်ားကို ယာဉ္ေမာင္းနွစ္ဦး ေမာင္းနွင္ခြင့္ျပုရာတြင္ပင္ ယာဉ္တိုက္မႈ ေတြ ေပါမ်ားေနတုန္း၊ ခရီးသည္ေတြ အ သက္ေပးေနျကရဆဲ။ ဘာေျကာင့္လဲ။
ကားတစ္စီးသည္ ရန္ကုန္မွ မနၱေလး သို့ သြားသည္ဆိုျကပါစို့။ အေျခအေနအရ ထိုကားသည္ မနၱေလးသို့ေရာက္သည္နွင့္ ခ်က္ခ်င္း ရန္ကုန္ သို့မဟုတ္ ေတာင္ျကီး၊ သို့မဟုတ္ အျခားျမို့တစ္ျမို့သို့ ခရီးထပ္ ဆက္ရန္ လိုအပ္လာလွ်င္ ျပန္ထြက္ရပါ သည္။ ထိုအခါ ယာဉ္ေမာင္းတစ္ဦးတည္း ထားလွ်င္ အင္အားျပည့္ဝေအာင္ အနား ယူမထားေသာ ယာဉ္ေမာင္းမွာ ေနာက္ထပ္ ရွစ္နာရီဝန္းက်င္ ျပန္လည္တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ရျပန္၏။
လူတစ္ေယာက္၏အလုပ္ခ်ိန္ကို တစ္ ေန့လွ်င္ ရွစ္နာရီဟု အလုပ္သမားဥပေဒ တြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ယာဉ္ ေမာင္းဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ရန္ မသင့္။ ယာဉ္ေမာင္းအလုပ္မွာ ေျခ၊ လက္၊ မ်က္စိ၊ နား တစ္ခ်က္မွ မနားရေအာင္ အာရံုစိုက္ရ သည္က တစ္ေျကာင္း၊ သူမ်ားအိပ္စက္ခ်ိန္ ျဖစ္ေသာ ညအခ်ိန္တြင္ ေမာင္းနွင္ျကရ သည္ကတစ္ေျကာင္း၊ ေလေအးေပးစက္ အေအးဒဏ္တြင္ အိပ္ ငိုက္ရန္ လြယ္ကူ သည္က တစ္ေျကာင္းတို့ ေျကာင့္ ခရီးအ ကြာ အေဝး မိုင္၂ဝဝအထက္ ခရီးကို ယာဉ္ ေမာင္းနွစ္ဦး မျဖစ္မေန ထား ရွိရမည္ ဆိုေသာဥပေဒသည္သာ ခရီးသည္ ၏ အသက္လံုျခံုေရးအတြက္ လက္ရွိအ ေန အထားအရ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ေန သည္ ကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လို၏။ ယာဉ္ေမာင္းနွစ္ဦးထားရွိျပီးမွ မိုင္ ေထာင္ခ်ီ ၍ သြားခိုင္းလည္း ျပႆနာမရွိ လွေပ။
ယေန့ေခတ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဉ္မ်ား မွာ အလြန္ေကာင္းမြန္၏။ ယာဉ္ပိုင္ရွင္မွာ ကား တန္ဖိုးေက်ေစရန္ ကားကို တစ္ခ်က္ မနား ခိုင္းေစျက၏။ ဒါဆိုလည္း မေမာင္းနဲ့ ေပါ့ဟု ေျပာျကေပမည္။ ေသခါမွေသေရာ၊ ေထာင္က်ခါမွ ေထာင္က်ေရာ မေမာင္းလို့ ကေတာ့ မျဖစ္။ ေနာက္မွာ ယာဉ္ေမာင္း၏ မိသားစု ဝမ္းေရးကရွိေသး၏။ ယာဉ္ပိုင္ရွင္ တိုင္းက ဤနည္းနွင္နွင္ ခိုင္းေစေနျက၍ ယာဉ္လိုင္း ေရြးခ်ယ္ေနလို့ မရ။ ျပီးေတာ့ ကားတစ္စီးသည္ ခရီးဆိုက္ေရာက္ျပီး ေန့ ဝက္ ၁၂ နာရီအတြင္း ဘယ္ခရီးစဉ္မွ ျပန္ မထြက္ရဟု ဥပေဒထုတ္ျပန္ထားျခင္းလည္း မရွိသလို ျကီးလည္းမျကီးျကပ္နိုင္။ ယာဉ္ ေမာင္းနွစ္ေယာက္ထားရမည့္ ခရီးမ်ားကို ပင္ လစ္လွ်င္လစ္သလိုတစ္ေယာက္တည္း ေမာင္းေနျကတာကို လံုေလာက္ေအာင္ မျကီးျကပ္နိုင္ျကေသးပါ။
ထို့ေျကာင့္ ပို၍ ေလ်ာ့ေသာ ဥပေဒ မ်ား၊ အမိန့္ေျကာ္ျငာစာမ်ား မထုတ္မိေစ ရန္နွင့္ အဆက္မျပတ္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ စစ္ေဆးရန္မွာ သက္ဆိုင္ရာတို့၏အလုပ္။ ကမၻေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဉ္ေပၚျပီး ကတည္းက ယာဉ္တိုက္မႈေတြ၊ ေသဆံုးမႈ ေတြ ရွိေန၏။ မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကာကြယ္ လို့ မရ၊ ေလ်ာ့က်ေအာင္ေတာ့ လုပ္လို့ရ သည္။ ပိုတိုးေအာင္ေတာ့ မလုပ္ျကပါနွင့္။
ယာဉ္တိုက္မႈေျကာင့္ တစ္နွစ္တစ္နွစ္ ေသဆံုးသူဦးေရသည္ တိုက္ပြဲျကီးတစ္ပြဲတြင္ က်ဆံုးေသာ စစ္သည္အေရအတြက္ ထက္ အမ်ားျကီးမ်ားေန၍ ျပည္သူတို့ အ သက္မ်ား အလဟႆဆံုးရံႈးမႈတို့ ေလ်ာ့ နည္းေအာင္ သက္ဆိုင္ရာကို အသိေပးမွ ျဖစ္ေတာ့မည္ဟု ယူဆျပီ့း ။
Credit - ကိုမိုး(၂၇-၄-၂၀၁၉)
No comments:
Post a Comment