Thursday, December 27, 2018

တ႐ုတ္သို႔ သစ္သီးတင္ယာဥ္ အဓိကဝင္ေပါက္ျဖစ္သည့္ က်င္စမ္းေက်ာ့ဂိတ္ေပါက္ ႐ုတ္တရက္ပိတ္လိုက္သျဖင့္ ၁၀၅ မိုင္ႏွင့္ က်င္စန္းေက်ာ့လမ္းတြင္ သစ္သီးတင္ယာဥ္စီးေရ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ေသာင္တင္ေန

၂၈ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၈
ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပိုင္း) မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ဝမ္တိန္သို႔ သစ္သီးတင္ပို႔သည့္ ယာဥ္မ်ားသည္ သစ္သီးတင္ယာဥ္မ်ား အဓိကဝင္ေပါက္ျဖစ္သည့္ ဝမ္တိန္သို႔ဝင္သည့္ က်င္စမ္းေက်ာ့ ဂိတ္ေပါက္ ႐ုတ္တရက္ပိတ္လိုက္သျဖင့္ သစ္သီးတင္ယာဥ္စီးေရ ေထာင္ခ်ီ ၁၀၅ မိုင္ႏွင့္ က်င္စန္းေက်ာ့သို႔ သြားရာလမ္းတစ္ေလၽွာက္တြင္ ေသာင္တင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ဝမ္တိန္သို႔ ဝင္ေပါက္ျဖစ္သည့္ က်င္စန္းေက်ာ့ဂိတ္ေပါက္အား ဒီဇင္ဘာ ၂၆ ရက္ ညေနပိုင္းမွ ႐ုတ္တရက္ပိတ္လိုက္သျဖင့္ သစ္သီးယာဥ္မ်ား က်င္စန္းေက်ာ့ ဂိတ္သြားရာလမ္းတစ္ေလၽွာက္ႏွင့္ ၁၀၅ မိုင္ ရွိ အေရွ႕ေျမာက္တံခါးအမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာကုမၸဏီလီမိတက္ သစ္သီးအေရာင္းကြင္းတြင္ သစ္သီးတင္ကားမ်ား သစ္သီး ေရာင္းခ်ရမည့္အခ်ိန္အား ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရေၾကာင္း သိရသည္။

“အခုက ဘာအေျခအေနေၾကာင့္မွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ျမန္မာျပည္ဘက္ကက်င္စမ္းေက်ာ့ဂိတ္ကို ပိတ္လိုက္တယ္။ ဒီက်င္စန္းေက်ာ့ကေန ဝမ္တိန္ကို ထြက္ခြင့္မရေတာ့ဘူး။သစ္သီးကားေတြက က်င္စန္းေက်ာ့လမ္းဘက္မွာလည္းတန္းေနတယ္။ သစ္သီးေရာင္းကြင္းမွာလည္း အျပည့္ပဲ။ ပိတ္မိေနၿပီ။ လက္ရွိ သစ္သီးကားေတြကိုေတာ့ အဲဒီလမ္းပြင့္မွပဲ ေရာင္းလို႔ရေတာ့မယ္။ ဝင္စရာလမ္းမရွိဘူး။ က်ယ္ေဂါင္ဘက္ကဝင္လို႔လည္း မရဘူး။ၾကဴ ကုတ္-ပန္ဆိုင္းဘက္ကလည္း တ႐ုတ္က ဝင္ ေပါက္မုခ္ဦးလုပ္ေနေတာ့ ကားႀကီးက ဝင္လို႔ မရဘူး။ ဝင္စရာလမ္းက ဒီက်င္စန္းေက်ာ့လမ္းပဲရွိတယ္။ က်င္စန္းေက်ာ့လမ္းက အခု ပိတ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဘာမွ မႀကံတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ လက္ရွိအေျခအေနအရ သစ္သီးကားေတြ လမ္းေပၚကေန က်င္စန္းေက်ာ့ဂိတ္ေပါက္ေလာက္ထိ စီးေရ ၁၀၀၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ကို ေသာင္တင္ေနမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရတယ္” ဟု မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ သစ္သီးဝလံ ကုန္စည္ဒိုင္ဥကၠ႒ ဦးစိုင္းျမင့္ဗိုလ္က ဆိုသည္။

“က်င္စန္းေက်ာ့ဘက္မွာေတာ့ ကားaတြပိတ္တာ တစ္ပတ္ေလာက္ေတာ့ရွိေနၿပီ။ေန႔တိုင္း ဒီမွာေတာ့ တစ္ရက္ကို အသီးေရ ေလးငါးရာေရာင္းတယ္။ မႏွစ္ကဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီကားေတြက ေန႔ခ်င္းဝင္သြားတဲ့ကားေတြပါ။ အခုေတာ့ အကုန္မဝင္ႏိုင္ေတာ့ပဲ တစ္ရက္ကို စီးေရ ႏွစ္ရာ သုံးရာေလာက္က်န္တာေတြကaန တျဖည္းျဖည္းခ်င္း စုစုၿပီး မေန႔ကထိ ဒီဘက္မွာ စီးေရ ၆၀၀ ေလာက္ထိက်န္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေန႔က က်င္စမ္းေက်ာ့ဘက္ကေန ဝမ္တိန္ဝင္ေပါက္ကို ဒီဘက္က ပိတ္လိုက္တယ္။ က်င္စမ္းေက်ာ့ဘက္ကေန ဝမ္တိန္ ဝင္ေပါက္ဂိတ္ကို နဂိုကတည္းသူတို႔ပိတ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာ အလြတ္သေဘာေတြ႕တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈရယ္ နယ္စပ္အေျခအေနအရ ဒီဂိတ္က ပိတ္လို႔အဆင္မေျပဘူးဆိုၿပီးaတာ့ တပ္က မပိတ္ပဲနဲ႔ထားထားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ အခုက်ေတာ့ တျခား ဘာအေၾကာင္းေတြ ရွိလဲဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း မသိဘူး။ ကုန္ကားေတြအေနနဲ႔ တ႐ုတ္ထဲဝင္ဖို႔ဆိုရင္ မန္ဝိန္းေပါက္တစ္ေပါက္ပဲ ရွိေတာ့မယ္။ လူဝင္တာေတာ့ ဆင္ျဖဴေပါက္နဲ႔ နန္းေတာ္ေပါက္ရွိမယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ က တ႐ုတ္ဘက္ကပစၥည္းဝယ္ရင္ သူတို႔ဘက္ကိုသြားဝယ္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က ေရာင္းရင္လည္း သူတို႔ဘက္ကို အေရာက္ပို႔ ေပးရတယ္။ ရွားရွားပါးပါး သူတို႔ဘက္က လာၿပီးအေရာင္းအဝယ္လုပ္တာ သစ္သီးဝလံတစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ သရက္ဆိုရင္ လာသယ္တယ္။ သြားပို႔စရာ မလိုဘူး။ ဒီလိုပဲ ဖရဲ၊ သခြားကိုလည္း ဒီမွာပဲ အၿပီးအစီးလာသယ္။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ေတာင္သူ နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈေတြ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ အခုက်ေတာ့ ေတာင္သူေတြ နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈေတြ အရမ္းႀကီးတယ္။ဆိုလိုတာက အခုေတာ့ ဖရဲ၊ သခြားေရာင္းတယ္။သြားပို႔ရတယ္။ သူတို႔ဘက္က စနစ္တစ္ခုခု ခ်ိန္းလိုက္တိုင္း ခ်ိန္းလိုက္တိုင္းမွာ အဲဒီ ႐ိုက္ ခတ္မႈက အရမ္းႀကီးတယ္။ ေတာင္သူကို တိုက္႐ိုက္ထိခိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပစၥည္းေရာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာပဲ အၿပီးအစီး ေရာင္းမယ္။ သူတို႔အစီအစဥ္နဲ႔ လာသယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီဘက္က အစိုးရက ၫွိၿပီး ေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာလုပ္ထုံးလုပ္နည္းနဲ႔ အညီ ညီေအာင္ စီစဥ္ၿပီးေတာ့ ခြင့္ျပဳေပးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆုံးေျဖရွင္းနည္းပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆတယ္” ဟု မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္၊ အေရွ႕ေျမာက္တံခါး အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ လီမိတက္မွအမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ဦး ေအာင္ေက်ာ္မိုးက ဆိုသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ တ႐ုတ္သို႔တင္ပို႔မည့္ သစ္သီးတင္ယာဥ္အမ်ားအျပား မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ သစ္သီးေရာင္းကြင္းတြင္ သစ္သီး အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖရဲသီးကို ေ႐ႊဘိုဘက္က ေနတင္လာပါတယ္။ လမ္းမွာ ႏွစ္ရက္ၾကာပါတယ္။ ဒီအေရာင္းကြင္းထဲမွာ ေန႔ခ်င္းေရာက္ ေန႔ခ်င္းေရာင္းရရင္ ကုန္သည္ေရာကားသမားေတြေရာ မနစ္နာဘူးေပါ့။ လမ္းမွာ ညအိပ္ရတာေတြမ်ားေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ထဲအေရာက္ ေႏွးတယ္။ ဟိုထဲေရာက္ေတာ့လည္း တန္းမခ်ိန္းဘူးဆိုရင္ အသီးေတြပုပ္တယ္။ ဟိုထဲမွာ စြန္႔ပစ္ရတယ္။ ဒါက တ႐ုတ္ျပည္ထဲကို ဝင္ခြင့္ေႏွးေနတဲ့အတြက္ေပါ့။ ျမန္မာအစိုးရအေနနဲ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အဆင္ေျပေအာင္ ၫွိ ေပးေစခ်င္တယ္။သစ္သီးေတြရဲ႕အေျခအေနကေတာ့ လမ္းမွာၾကာေလပုပ္ေလေပါ့။ ဒီေန႔ဆိုရင္ ႏွစ္ရက္ရွိၿပီ။ မနက္ျဖန္ဆို အသီးေတြ ဘယ္ကားမွ မေကာင္းႏိုင္ေတာ့ဘူး။အလုံး ၁၀၀၀ ပါရင္ အလုံး ၅၀၀ ေလာက္ကေတာ့ လႊင့္ပစ္ရေတာ့မွာပဲ” ဟု သစ္သီးတင္ယာဥ္ ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

“ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဖရဲသီးကို မုံ႐ြာက တင္လာပါတယ္။ ညဘက္ဆိုရင္ သြားလာမႈ မေကာင္းတဲ့အတြက္ လမ္းမွာ ၾကန္႔ၾကာပါတယ္။ ဒီေရာက္ေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ပိတ္ထားေတာ့ အခက္အခဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာရက္ၾကာတဲ့အတြက္ ကားသမားေရာ ပိုင္ရွင္မွာေရာ အဆင္မေျပပါဘူး” ဟု သစ္သီးတင္ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုျမင့္ႏိုင္က ေျပာၾကားသည္။

ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္မွ ဖရဲသီးဝယ္လက္မ်ား မူဆယ္ ၁၀၅မိုင္ သစ္သီးဝလံေစ်းကြက္ အတြင္းသို႔ လာေရာက္ၾကေသာ္လည္း ေစ်းကြက္ပိတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ အေရာင္းအဝယ္မျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
credit- eleven 
#YawMingyi #စီးပြားေရးက႑

No comments:

Post a Comment