ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး ပထမ
ရသြားတဲ႔ ကေလး က ေပးတဲ႔ သင္ခန္းစာ
ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး
ပထမရသြားတာက ကြ်န္ေတာ့္ကို လူသိမ်ားလာတယ္ ဒါက Popular
ပါ Success မဟုတ္ပါဘူး ။
'' ခုနက စင္ေပၚစကားတက္ေျပာတဲ့ ေမာင္ေလး မဟုတ္လား . . ."
'' ဟုတ္ကဲ့ပါအစ္မ ''
'' တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာ Firstရထားတဲ့သူ
ဆုိေတာ့ ေမာင္ေလးစကားက သူတုိ ့ အတြက္ သိပ္အေရးပါတယ္... ေမာင္ေလးေပးတဲ့ အႀကံရဲ့
ဆုိးျခင္းေကာင္းျခင္းကုိ သူတုိ ့ ခံစားရလိမ့္မယ္...''
'ဟုတ္ကဲ့ ကြ်န္ေတာ္လက္ခံပါတယ္''
''ေမာင္ေလးက ေျပာတယ္ ... ဆယ္တန္းစာကုိ သင္တာ ဆယ္တန္းစာကုိ တတ္ေျမာက္ေအာင္လုိ ့ ေျပာတယ္
လက္ရွိမွာက ဆယ္တန္းစာေမးပြဲဟာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္အတြက္
ဂိတ္တံခါးလုိျဖစ္ေနတယ္...အမ်ားစုဟာ ဆယ္တန္းစာကုိ အမွန္တကယ္တတ္ေျမာက္ဖုိ ့ ထက္
အမွတ္ေကာင္းေကာင္းယူျပီး လုိင္းေကာင္းေကာင္းကုိ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရဖုိ
့ႀကိဳးစားေနႀကတယ္
အရွိတရားဟာ အမွတ္ေကာင္းမွလုိင္းေကာင္းရမွာ ...ဒါေႀကာင့္
လုိင္းေကာင္းရဖုိ ့ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားႀကမွာပဲ.. .ေမာင္ေလးလည္းဒီပညာေရးစနစ္နဲ့firstျဖစ္လာခဲ့တာကုိး... ပညာေရးစနစ္
ေျပာင္းခဲ့ရင္ ေမာင္ေလးလည္း first ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ''
''က်ေနာ္ first ရခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ေျဖတဲ့ႏွစ္္မွာ က်ေနာ္ စာအတတ္ဆုံးပါလုိ႔ အဓိပၸာယ္မရသလုိ က်ေနာ္ အေအာင္ျမင္ဆုံး ပါလုိ ့လည္း အဓိပၸာယ္မရဘူး။ ေျဖျပီးခဲ့တဲ့အထိေတာ့ Firstရေအာင္လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ ႀကိဳးစားခဲ့တာပဲ.။ ေနာက္ေတာ့မွ က်ေနာ္ေတြးျဖစ္လာတာက First ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲဆုိတာပဲ။
လူသိမ်ားလာတယ္... ဒါဟာ popularပါ... Successမဟုတ္ဘူး။ ခက္ဆစ္ေတြ ၏သည္၍
မလြဲက်က္ခဲ့မိတယ္... ေျပာရမယ္ဆုိရင္
က်ေနာ္သိပ္ပင္ပန္းခဲ့တယ္...က်ေနာ္ဆရာဝန္မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ခ်င္ဘူး...
က်ေနာ္ျဖစ္ခ်င္တာ စာေရးဆရာ
က်ေနာ့္ဝါသနာကုိ က်ေနာ္သိႏွင့္ေနျပီးသား... ဒါေပမယ့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းရဲ့ pressureေအာက္မွာ ျပင္ပစာေပကုိ အာရုံစုိက္ခြင့္မရဘူး။
က်ေနာ့္ဝါသနာကုိ က်ေနာ္သိႏွင့္ေနျပီးသား... ဒါေပမယ့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းရဲ့ pressureေအာက္မွာ ျပင္ပစာေပကုိ အာရုံစုိက္ခြင့္မရဘူး။
က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ရုိးရုိးပဲေအာင္တယ္။သူက guitar တအားတီးခ်င္တဲ့ေကာင္...
အခ်ိန္ျပည့္ ဂစ္တာေလးနဲ ့ သူက ဒီတကၠသုိလ္ဝင္တန္းကုိ သူ ့ဝါသနာေနာက္သူစီးေျမာရင္း
သက္ေတာင့္သက္သာေလး ေအာင္လာတာ.
သူက က်ေနာ့္ကုိ
ေမးခြန္းေမးတယ္။ ေႏြဦးကာလာ ျမဴ ထေသာခါ ကုိ ဘယ္လုိနားလည္လဲတဲ့။
တ်ာခ်င္းျဖစ္ေႀကာင္း
ဝန္ႀကီးပေဒသရာဇာေရးေႀကာင္း ထန္းတက္သမားမိသားစုရဲ့ဘဝကုိ သရုပ္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ေႀကာင္း
စာထဲကပါတဲ့အတုိင္း သူ ့ကုိ ေျပာျပမိတယ္။
သူက ေခါင္းခါျပျပီး
ငါေမးတာအဲ့လုိမဟုတ္ဘူးတဲ့။ ေခတ္ကုိႏႈိင္းယွဥ္မယ္ဆုိရင္ သူတုိ ့ေခတ္မွာလည္း entertainment သေဘာေလးေတြရွိသတဲ့ဗ်ာ
ဒါနန္းတြင္းက ျပည္သူကုိ ျပန္ေဖ်ာ္ေျဖေပးတာမ်ိဳးျဖစ္ႏုိင္တယ္တဲ့။
အင္မတန္ပူအုိက္တဲ့ အညာေဒသေႏြရာသီဟာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္အတိပဲ...
ဒီလုိအခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ ေက်းလက္ေန ထန္းတက္သမားမိသားစုရဲ့
မျပည့္စုံမႈေလးကုိ
ကရုဏရသမွာ ဟာသေလးေႏွာရင္း ဘုရင့္နားေတာ္ေပါက္ေအာင္ ရည္ရြယ္တာမ်ိ ဳး
မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလားတဲ့
ဟုတ္တယ္ ဒါကဗ်ာ ဒါအႏုပညာ ဒါဟာစာသက္သက္မဟုတ္ဘူး။ က်က္မွတ္ဖုိ ့မဟုတ္ဘူး ဒါဟာခံစားဖုိ ့ The whole burma firstရမယ့္သူက မသိခဲ့ဘူး... ဆယ္တန္းကုိ ရုိးရုိးေအာင္မယ့္သူက သိေနတယ္။
သူစာေလ့လာခဲ့တယ္ သူေလ့လာသမ်ွဟာ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းဖုိ ့
ရည္ရြယ္ပုံမရဘူး အႏုပညာကုိအႏုပညာလုိ ခံစားဖုိ ့လုိ ့သူကေတြးတယ္...
စာေမးပြဲကေမးတာကုိ က်ေနာ္ေျဖႏုိင္ခဲ့တယ္...
ဝန္ႀကီးပေဒသရာဇာေပးတာကုိ က်ေနာ္လုံးဝမရခဲ့ဘူး
အစ္မ... ဆယ္တန္းသင္ရုိးဟာ က်ေနာ္တုိ ့ကုိ စာေမးပြဲေျဖဖုိ ့တစ္ခု
တည္းရည္ရြယ္ထားတာမဟုတ္ဘူး
တခ်ိ ဳ့စာေတြဟာ အႏုပညာ
တခ်ိ ဳ ့ စာေတြဟာ အႀကံျပဳစာ
တခ်ိ ဳ ့စာေတြဟာ ေဆြးေႏြးတဲ့စာ...
ဟင္း.. က်ေနာ္တုိ ့ကေတာ့ဘာလာလာက်က္စာပဲ... ဆရာႀကီးမဟာေဆြေရးတဲ့ ''မွန္ကန္ျခင္းနဲ ့ရဲရင့္ျခင္း''ဟာ က်က္ဖုိ ့ မဟုတ္ဘူး... မေႀကာက္တရား ေဆာင္းပါးေတြကုိသူ ့အျမင္သူ ့ရႈေထာင့္ေတြနဲ ့ မ်ွေဝခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးမဟာေဆြေခၚ ေနသူရိန္ ကေလာင္ရွင္ဟာ သူ ့စာေတြကုိ က်က္ေျဖေစဖုိ ့ ရည္ရြယ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး...
ကဗ်ာကုိ အလြတ္ရေအာင္က်က္တုိင္းကဗ်ာကုိခ်စ္ပါတယ္လုိ ့ အဓိပၸာယ္မရဘူး။
ဝန္ခံရရင္ ဂစ္တာသမားေလးကုိ က်ေနာ္ သိပ္အားက်တာ။
သူက ယူသေလာက္ရခဲ့တဲ့ေကာင္။ သူက leisureကဗ်ာေလးနဲ ့ feelခံတတ္တယ္
က်ေနာ့္မွာေတာ့ ကဗ်ာသာ အလြတ္ရခဲ့တာ ကဗ်ာရဲ့ အဓိပၸာယ္ကုိ ႏွလုံးသားက
မခံစားတတ္ခဲ့ဘူး
''What is this life if full of care
we have no time to stand and stare''တဲ့...
အဲ့ကဗ်ာကုိ မရပ္မနားက်က္ခဲ့တယ္
အခုေတာ့ ရယ္မိတယ္သိလား
relaxယူသင့္ေႀကာင္းျပတဲ့ကဗ်ာေလးကုိ
ေမာပန္းစြာက်က္မိခဲ့တဲ့အျဖစ္ကုိ ရယ္ခ်င္ေနမိတယ္...''
''ဒီလုိလုပ္ခဲ့လုိ ့ ဒီလုိ firstျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား''
''အစ္မ သုတစြယ္စုံေတြဖတ္ျဖစ္လားမသိဘူး ေမာင္သိန္းလြင္ ဘာသာျပန္တဲ့ Believe it or not ယုံခ်င္ယုံ မယုံခ်င္ေနထဲမွာလည္း ပါေလ့ရွိပါတယ္။
ကမာၻ ့လက္သည္းအရွည္ဆုံး လူသားတဲ့
ဂင္းနစ္မွတ္တမ္းဝင္ထားတယ္... လက္သည္းႀကီးေတြက တြန့္လိမ္ရွည္လ်ွားေနတယ္...
ဂင္းနစ္ဝင္ခ်င္တာတစ္ခုတည္းနဲ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒုကၡိတျဖစ္ေအာင္ လုပ္တဲ့သူေတြ။ သူတုိ့ကေတာ့
ႀကံဖန္ဂုဏ္ယူႀကတာေပါ့... တစ္ကမာၻလုံးမွာ ငါလက္သည္း အရွည္ဆုံးဆုိျပီး...
အစ္မေတြးႀကည့္...
ေန့စဥ္ေနထုိင္ရွင္သန္မႈမွာ အေရးမပါတဲ့ လက္သည္းရွည္ႀကီးေတြက
ဘယ္ေလာက္အေႏွာက္အယွက္ ေပးေနမလဲ... ရုိးရုိး သားသား ေျဖႀကည့္ပါ
ႀကည့္လုိ ့ ေရာတင့္တယ္ရဲ့လား...
ေနာက္ျပီး ဘယ္သူ ့အတြက္ အက်ိ ဳး ရွိလဲ...
ဇြဲရွိတယ္ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈရွိတယ္ ယုံႀကည္ခ်က္ရွိတယ္...
ဒါေပမယ့္အမ်ားေကာင္းဖုိ့အတြက္မဟုတ္သလုိသူေကာင္းဖုိ ့လည္း
မဟုတ္ဘူး... ရူးေႀကာင္မူးေႀကာင္ ကမာၻေက်ာ္လုိမ ႈအတြက္...
ဒါသူ ့အခြင့္အေရးဆုိတာ မွန္ပါရဲ့
အရူးဘုံေျမွာက္တဲ့ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္တခ်ိဳ ့ကုိ က်ေနာ္ကေတာ့
ႀကိတ္ေလွာင္မိတာပဲ...
အဲ့လုိပုံစံမ်ိ ဳးနဲ ့က်ေနာ္ the whole burma first ျဖစ္လာတယ္
the whole burma firstျဖစ္ဖုိ ့ အဓိပၸာယ္မရွိတာေတြ
က်ေနာ္လုပ္ခဲ့ရတယ္ေလ''
''ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္သူက အမွတ္ေကာင္းေအာင္ေျဖဖုိ ့လုိတယ္
အမွတ္ေကာင္းမွလည္း ဆရာဝန္ျဖစ္မယ္... ဒါေႀကာင့္ သူ ့ကုိ သင္တဲ့ guideဆရာသုိ ့မဟုတ္ က်ဴ ရွင္ဆရာဟာ စာကုိ အႏုပညာလုိ ခံစားဖုိ ့ထက္
အမွတ္ရေအာင္ေျဖဖုိ ့ အဓိကထားသင္လိမ့္မယ္...
အဲ့လုိသင္တဲ့ဆရာမွားေနလား''
''လမ္းကေကာက္ေတာ့ ေျခလွမ္းေတြကလည္း ေကာက္ေနရတယ္... ဆန္စင္ရာက်ည္ေပြ ့လုိက္ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္မွာ အမွတ္ေကာင္းေအာင္သင္ေနတဲ့ ဆရာေတြကုိ အျပစ္တင္ဖုိ ့က ခက္တယ္...
ဆရာဝန္ျဖစ္လုိသူဟာ စာစီစာကုံးေလ့က်င့္ေနရတယ္
close typeေျဖဖုိ ့ စာပုိဒ္လုိက္ က်က္ေနရတယ္....
definitionေတြကုိ a,an,theက အစ မလြဲေအာင္ က်က္ေနရတယ္...
ဒါဟာ သူ ့ဆရာဝန္ျဖစ္ဖုိ ့ လုိအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းအတြက္
အေထာက္အကူျဖစ္ရဲ့လား...
ဒါေပမယ့္ ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္သူကေတာ့ ဒီလုိက်က္ရမယ္...
သင္ႀကားသူကလည္း ဒီလုိပဲ သင္ႀကားရလိမ့္မယ္...
ေလ်ွာက္သူအမွားမဟုတ္သလုိ ဒီလုိေလ်ွာက္ဖုိ ့ အႀကံျပဳသူ အမွားလည္း
မဟုတ္ဘူး
ဒါဟာ လမ္းရဲ့အမွား... ဒါဟာ ပညာေရးစနစ္ရဲ့အမွား...'
''တကယ္လည္း ဆရာဝန္ပညာဟာ အခက္ဆုံးပညာရပ္တစ္ခုမဟုတ္လား
ဒါေႀကာင့္လည္း အေတာ္ဆုံးေတြကုိ ေတာင္းဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ''
''အခက္ဆုံးပညာရပ္ရယ္လုိ ့ေတာ့
မသတ္မွတ္ေကာင္းပါဘူး....
ကဲဗ်ာ... အစ္မ သတ္မွတ္သလုိဆုိ က်ေနာ္က ေလာေလာဆယ္မွာ အေတာ္ဆုံးပဲ... ဆရာဝန္ေလ်ွာက္မယ္ဆုိ က်ေနာ္ပါမွာပဲ... ဆရာဝန္ျဖစ္ဖုိ ့ က်ေနာ္က အသင့္ေတာ္ဆုံးပါလုိ ့ အစ္မထင္လား''
''ေျဖပါအစ္မရဲ့ လက္ရွိပညာေရးစနစ္ကုိ ယုံစားျပီး
ေမာင္ေလးက အသင့္ေတာ္ဆုံးပါလုိ ့ ေျဖႀကည့္လုိက္ပါလား...
အစ္မ အလြဲႀကီးလြဲသြားမယ္...
က်ေနာ့္ဝါသနာက အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့စာေရးသူျဖစ္ဖုိ ့ပဲ
ဒီႏုိင္ငံမွာ ဝါသနာမပါဘဲ အမွတ္ကုိ ႏွေျမာလုိ ့ ေဆးေက်ာင္းတက္ေနသူေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ရွိေနႀကမလဲ...''
''ဒါေပမယ့္ ဒီလုိလုိင္းေတြကုိ
အမွတ္နဲ ့ မခြဲလုိ ့လည္းမျဖစ္ဘူးေလ
၂၄၀နဲ ့ ေဆးေက်ာင္းေတြ ေလ်ွာက္ေနႀကမွာေပါ့...''
''ေလ်ွာက္ပါေစေပါ့အစ္မရယ္''
''ဘယ္ျဖစ္မလဲ... အမွတ္မ်ားရင္ အမွတ္မ်ားတဲ့
ေကာင္းက်ိ ဳးကုိ ခံစားသင့္တာေပါ့''
''ဆယ္တန္းမွာ သင္ရသမ်ွဟာ general သေဘာေလာက္ပါပဲအစ္မ
ဒီ generalမွာ
ထူးခ်ြန္တာနဲ ့ပဲတကၠသုိလ္လုိ specializedမွာ
ထူးခ်ြန္ပါလိမ့္မယ္လုိ ့ ေလွနံဓါးထစ္မွတ္လုိ ့မရဘူး
ဒီအတြက္ ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲေတြလုိတယ္...
မင္းေဆးေက်ာင္းတတ္ဖုိ ့အရည္အခ်င္းျပည့္မွီရဲ့လား ဒါကုိစစ္ေဆးဖုိ ့
ေဆးေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ့အရည္အခ်င္းစစ္စာေမးပြဲလုိမယ္
botanyယူဖုိ ့ အရည္အခ်င္းျပည့္မွီမမွီ စစ္ဖုိ ့လည္း
လုိအပ္တာပဲ...
ပညာရပ္တုိင္းမွာ အဓိပၸာယ္ကုိယ္စီ အခက္အခဲကုိယ္စီ ဝါသနာလုိအပ္မႈ
ကုိယ္စီရွိေနႀကတာပဲ...
ဆရာဝန္ကုိလူေတာ္ေတြလုပ္ botanyကုိ လူညံ့ေတြလုပ္ဆုိရင္ အဲ့ဒိ education planကုိ မွားတယ္လုိ ့ သတ္မွတ္မယ္....
Majorတုိင္းဟာ လုိအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းနဲ ့ ဝါသနာကို္
ျပန္ေတာင္းဆုိရမယ္....
ဒီအတြက္လည္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကုိ ႀကိဳ informလုပ္ရမယ္... တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ျပီး ေနာက္ ေရြးခြင့္ရွိေသာ majorမ်ားဆုိျပီး... ပဥၥမတန္းေလာက္ကတည္းက စမိတ္ဆက္ေပးထားသင့္တယ္ ဒါမွ ေက်ာင္းသားဟာ သူ ့ဝါသနာ သူ ့ ဗီဇကုိ ကြဲျပားစြာနားလည္လာမွာ... ဒါမွ ျပတ္သားတဲ့ေရြးခ်ယ္မႈကုိ ေက်ာင္းသားက လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မွာ
ဝါသနာရယ္ ဝါသနာပါရာကုိ လုပ္ခြင့္ရေသာအခြင့္အေရးရယ္ ႀကိဳးစားမႈရယ္ေပါင္းမွ က်ြမ္းက်င္သူျဖစ္မယ္...
အကယ္၍ အဲ့ဒိအလုပ္မွာ ပါရမီမ်ားပါခဲ့မယ္ဆိုရင္သူဟာ
က်ြမ္းက်င္မႈအျပင္ စြန္ ့ဦးတီထြင္သူ အျဖစ္ပါ လမ္းအသစ္ေဖာက္လိမ့္မယ္
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စြန္ ့ဦးတီထြင္သူေတြ ေပ်ာက္ရွေနတယ္...
ျပန္ရွာေဖြခ်င္တယ္...''
''The whole burma first ရျခင္္းအေပၚမွာ ေမာင္ေလး ဘယ္လုိ ခံစားရလဲ''
''ေပ်ာ္မယ္လုိ့ ထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ေအာင္စာရင္းမထြက္ခင္မွာ
က်ေနာ္ေလ်ွာက္မိတဲ့ လမ္းအပုိတခ်ိ ဳ ့ အတြက္ ႏွေျမာ သလုိခံစားရတယ္
ဒီလမ္းအပုိေတြမွမေလ်ွာက္ရင္ the whole burma firstမျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ...
ေျပးလမ္းက ေကြ ့ေကာက္ေနေတာ့ အေကာက္အတုိင္း က်ေနာ္ေျပးခဲ့တယ္
ျပိဳင္ပြဲစည္းကမ္းနဲ ့ကုိက္ညီလုိ ့ က်ေနာ္ ပထမရတယ္...
တခ်ိ ဳ ့က အေျဖာင့္အတုိင္းေျပးတယ္...
သူတုိ ့ က စာတတ္ဖုိ ့ကုိ ဦးစားေပးျပီးေျပးတယ္
က်ေနာ္က အမွတ္ရဖုိ ့ ဦးစားေပးျပီးေျပးတယ္ အမွတ္မ်ားျပိဳင္ပြဲမွာ က်ေနာ္
firstရခဲ့တယ္
က်ေနာ္ ေပ်ာ္သင့္ရဲ့လားလုိ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္မိေနတုန္းပဲ''
No comments:
Post a Comment