Wednesday, June 12, 2019

ေဒါက္တာတင္ေမာင္သန္းႏွင့္ဆက္သြယ္ေမးျမန္းျခင္း



‘‘အတိတ္နဲ႔မဆိုင္ဘဲ အခုမွ ေပၚလာတဲ့အရာ၊ အခုမွွလုပ္ၾကတဲ့အရာ၊ အဲဒါကေတာ့ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္စားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတဲ့ ကိစၥပဲ’’
By ထက္အာကာေက်ာ္ 
ဓာတ္ပံု − Tin Maung Than ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္
လက္ရွိ ဒီခ်ဳပ္အစိုးရသက္တမ္း သံုးႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ဒီအေျခအေန မွာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးအပါအဝင္ ႏိုင္ငံ ေရးပါတီ ၂၄ ခု ေျပာထားသလို အဘက္ဘက္ကေန ယိုယြင္းက် ဆင္းလာတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ရွိ သလား။
အဘက္ဘက္က ယိုယြင္း တယ္လို႔ေျပာရင္ ကိန္းဂဏန္း ေတြနဲ႔ဆို ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ဥပ မာ ရာဇဝတ္မႈျဖစ္တဲ့ႏႈန္းေတြက တက္လာသလား။ ကိုယ္ေတြက ကိန္းဂဏန္းေတြ မရွိေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်ဖို႔ခက္တယ္။ ဘာ လို႔လဲဆိုေတာ့ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ လာတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆိုရွယ္မီဒီ ယာေတြေပၚလာတယ္။ အဲဒီအ ေပၚမွာ ေျပာၾက၊ ဆိုၾက၊ တင္ၾက တာေတြရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ အေၾကာင္းအခ်က္ေၾကာင့္ ခုနက တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈေတြ နည္းပါး လာတယ္လို႔ ထင္ရတာလား၊ တကယ္လားဆိုတာ ကိန္းဂဏန္း ေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပတာ အခုထက္ထိ ေတာ့ မေတြ႕ရေသးဘူး။ ဆိုေတာ့ အဘက္ဘက္က ယိုယြင္းတယ္ ဆိုရင္ အဲဒီအဘက္ဘက္က ဘာ လဲေပါ့။ သူတို႔ဘယ္လိုေျပာလဲ ေပါ့။ အဲဒီအေပၚမွာ မူတည္မယ္ ထင္တယ္။
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲ မွာ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ စည္းလံုးညီ ၫြတ္မႈ အေျခအေနက ဘယ္ ေခတ္ကာလနဲ႔မွ မတူေအာင္ ကြဲ ျပားမႈ၊ ဆန္႔က်င္မႈ၊ ရန္လိုမႈေတြ ေပၚေပါက္ေနတယ္လို႔ ေဖာ္ျပ ထားတယ္။ အဲဒီအသံုးအႏႈန္းအ ေပၚ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ဖြင့္လိုက္ရင္ အသံေတြဟာ ပိုက်ယ္လာတယ္။ ကြဲျပားတာ ေတြ ပိုၿပီးၾကားရမယ္။ ဒါကပြင့္ လင္းလြတ္လပ္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အ စည္းကိုသြားၿပီဆိုရင္ အကုန္လံုး က ဒီအတိုင္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီပြင့္ လင္းလြတ္လပ္လာတဲ့အေပၚမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြဆီ ဦးတည္ သြားေနသလားဆိုတာက ပိုၿပီးအ ေရးႀကီးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ပြင့္ လင္းလြတ္လပ္တာသဘာဝျဖစ္ တယ္။ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္တဲ့ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းအေနနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲ ျပားလာတာေတြ ၾကားရမယ္။ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း မၾကားရဘူး။ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ေတာ့ အာဏာရွင္ေျပာတဲ့အသံ တစ္သံပဲၾကားရတယ္။ ျပည္ခိုင္ ၿဖိဳးပါတီကေတာ့ အာဏာရွင္ေတြ နဲ႔ ေနလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲ ဒါကို သည္းမခံႏိုင္တာကို နား လည္လို႔ ရသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံက အဲဒီလိုျဖစ္ေန ၿပီလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ေတာ့ခက္ လိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆို ေတာ့ ပြင့္လင္းလာတယ္။ ေျပာ ပိုင္၊ ဆိုပိုင္ခြင့္ေတြ ရွိလာတယ္။ အသံေတြထြက္လာမယ္။ သူတို႔ လိုလားခ်က္ေတြကို အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးက ေျပာမယ္။ ကိုယ္နဲ႔ သေဘာတူခ်င္မွ တူမယ္။ အဲဒီလူ ေတြ အခ်င္းခ်င္းဟာ အၾကမ္းဖက္ မႈကို ဦးတည္ၿပီး လုပ္ေနသလား ေပါ့။ လုပ္ေနတဲ့အဖြဲ႕က ဘယ္အ ဖြဲ႕လဲဆိုတာလည္း လူေတြက သိ ပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕ကို ဘယ္ပါတီ ေတြက ေထာက္ခံေနသလဲဆိုတာ လည္း လူေတြက သိတယ္။ အဲဒါ နဲ႔ အကဲျဖတ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာတဲ့သူေတြ လြဲေခ်ာ္ေနၿပီလို႔ ေျပာရမွာပဲ။
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အာဏာရပါတီေျပာ ေရးဆိုခြင့္ရွိသူကေတာ့ သေဘာ မတူဘူးလို႔ တံု႔ျပန္ထားတယ္။ လက္ရွိအခက္အခဲ၊ အက်ပ္အ တည္း၊ စိန္ေခၚမႈေတြက ဒီခ်ဳပ္အ စိုးရက ဖန္တီးတာမဟုတ္ဘူး။ အ တိတ္ရဲ႕ အေမြအျဖစ္ လက္ခံထား ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒီတံု႔ျပန္မႈ အေပၚ ဘာမွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္လဲ။
အတိတ္ရဲ႕အေမြေတြကို လက္ခံရတာက ေစာေစာက ဖိ ႏွိပ္ထားတာေပါ့။ ပြင့္လင္းလြတ္ လပ္တယ္။ လူေတြဟာ သူတို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေျပာလာၾက တာေပါ့ေနာ္။ ဒါကအတိတ္ ေၾကာင့္ျဖစ္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့အ တိတ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အခု က်မွ ေပၚလာတာက အမ်ိဳးဘာ သာ၊ သာသနာကိစၥပဲ။ အဲဒီအမ်ိဳး ဘာသာ၊ သာသနာကို အသံုးခ် ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ခ်င္တဲ့ အုပ္စုေတြရွိတယ္။ အဲဒီအုပ္စု ေတြက အၾကမ္းဖက္ဖို႔အထိလည္း သြားလာတယ္။ အတင္းအဓမၼအ ၾကမ္းဖက္ဖို႔သြားလာတဲ့ အေနအ ထားအထိလည္း ေရာက္လာ တယ္။ အဲဒီလူေတြကို ဘယ္အုပ္စု ေတြက ေထာက္ခံတာလဲ။ အဲဒီ ၂၄ ပါတီကေကာ အဲဒီအုပ္စုကို ေထာက္ခံေနတဲ့အထဲမွာ ပါသ လား။ ဒါေတြကို လူထုက ရွင္းရွင္း လင္းလင္းျမင္ၾကရလိမ့္မယ္ထင္ တယ္။ ဆိုေတာ့ ေယဘုယ်အား ျဖင့္ေတာ့ အာဏာရပါတီေျပာခြင့္ ရပုဂၢိဳလ္ေျပာတာ ဟုတ္တယ္။ ဒါ ေပမဲ့ကိုယ္က သူ႔ထက္တစ္ခုထပ္ ထည့္ခ်င္တယ္။ အဲဒါက အတိတ္ နဲ႔မဆိုင္ဘဲ အခုမွေပၚလာတဲ့အ ရာ၊ အခုမွလုပ္ၾကတဲ့အရာ။ အဲဒါ ကေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသ နာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ႏုိင္ငံေရး လုပ္စားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတဲ့ကိစၥပဲ။
ႏုိင္ငံတကာက တခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္ ေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံကို အစိုးရႏွစ္ ရပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္လို႔ ႐ႈျမင္သံုး သပ္ၾကတယ္။ မၾကာမီက တပ္မ ေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္ရဲ႕ လြတ္ၿငိမ္းနဲ႔ လြတ္လာတဲ့ လံုၿခံဳ ေရးတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြ ရွိတယ္လို႔ဆို တယ္။ အက်ဥ္းသား ျပန္လြတ္ တာက အစႏွစ္မ်ိဳးကြဲေနေတာ့ ျပည္သူေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ဒီခ်ဳပ္အစိုးရနဲ႔ တပ္မေတာ္ၾကားက ဆက္ဆံေရးကို ဘယ္လိုသံုးသပ္ႏိုင္မလဲ။
ပထမတစ္ခုကေတာ့ ဖြဲ႕ စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥပေဒမွာ ပါတဲ့ အာဏာခြဲေဝမႈကိစၥေပါ့။ ပထမတစ္ခုက အဲဒါေၾကာင့္မို႔။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္း လဲဆိုတာ အဲဒါအရင္ၾကည့္ၾက တယ္။ အဲဒီသေဘာအရၾကည့္ရင္ ေတာ့ တပ္မေတာ္က ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခံရတဲ့ အစိုးရရဲ႕ထိန္း ခ်ဳပ္မႈေအာက္ကို မေရာက္ေသး ဘူးလို႔ေျပာရမယ္။ အဲဒီ႐ႈေထာင့္ ကေျပာရင္ အစိုးရႏွစ္ရပ္လိုျဖစ္ ေနတာေပါ့။ ဥပမာအားျဖင့္လူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သံသယျဖစ္ ၿပီး ေျပာေနသံကို ၾကားရတာက ေတာ့ လံုၿခံဳေရးကိစၥေတြ အကုန္ လံုးက တပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဌာန ေတြေအာက္မွာပဲ ရွိေနတယ္။ ဒါ ကျပႆနာတစ္ခုေပါ့။ အဲဒီကိစၥ မွာလည္းပဲ အစိုးရႏွစ္ရပ္အသြင္ ေဆာင္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံတကာမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေတြမွာဆိုလည္း ၁၉၈၂ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈဥပေဒမွာ ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးတာက အ ဖြဲ႕က ဆံုးျဖတ္ေပးမယ္။ အဲဒီအ ဖြဲ႕မွာပါတာက ကာကြယ္ေရးဝန္ ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး၊ ႏုိင္ငံ ျခားေရးဝန္ႀကီးရယ္ေပါ့ေနာ္။ ၈၂ ခုႏွစ္တုန္းက ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေအာက္မွာ ရွိေသး တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဥပေဒနဲ႔ ဆက္စပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ဖို႔ဆံုး ျဖတ္တာက အစိုးရဆံုးျဖတ္တာနဲ႔ စာရင္ စစ္တပ္က ဆံုးျဖတ္တာျဖစ္ တယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆို ေျပာလို႔ရ တာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ အစိုးရႏွစ္ ရပ္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ က ထြက္ေပၚေနသလားလို႔ စဥ္း စားစရာျဖစ္လာတယ္။
လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း တပ္မ ေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြက အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး အာဏာရပါတီနဲ႔ သ ေဘာထားေတာ္ေတာ္ကြဲလြဲတာ ရွိတယ္။ ဒီမိုကေရစီအႏိုင္က်င့္ တယ္လို႔ ေျပာလာတဲ့အထိျဖစ္ တယ္။ ဒါေတြကေကာ လက္ရွိ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ဆက္ဆံ ေရးအေပၚ ဘယ္လိုအက်ိဳးသက္ ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစမလဲ။
ဒီမိုကေရစီအႏိုင္က်င့္မႈဆို တဲ့ အသံုးအႏႈန္းေပါ့။ ဒီမုိကေရစီ သေဘာတရားေထာင့္က ၾကည့္ ရင္ မဲအမ်ားစုနဲ႔ပဲ ဆံုးျဖတ္တာပဲ ေပါ့။ အႏိုင္က်င့္တယ္ဆိုတာက အဲဒီလူနည္းစုကို ေျပာပိုင္ခြင့္ပိတ္ သလား။ မဲ႐ႈံးသြားတာကိုေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အႏိုင္က်င့္တယ္ ဆိုတာက ေျပာပိုင္ခြင့္ပိတ္တယ္။ သေဘာထားကြဲလြဲတဲ့သူေတြကို ေထာင္တန္းခ်တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလိုအၾကမ္းဖက္လာတယ္။ အတင္းအဓမၼလုပ္တဲ့ အျပဳအမူ ေတြ လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဒါအႏိုင္ က်င့္တယ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေပါ့။ အဂၤလိပ္လိုေတာ့ Majority tyranny လို႔ ေျပာတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေထာင့္က ေျပာမယ္ဆုိရင္ အသုံးအႏႈန္းေလးက လဲြေနတယ္ လို႔ ေျပာရမယ္။ ဒါေပမဲ့ တပ္မ ေတာ္က ေျပာခ်င္တဲ့သေဘာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသံကိုလည္း နားေထာင္သင့္တယ္။ အရပ္ဘက္ -စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရးအကူးအ ေျပာင္းမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အသံကို နည္းနည္းအေလးထား သင့္တယ္ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးကို ေျပာ ခ်င္တာ ထင္ပါတယ္။ ဒါက အကူးအေျပာင္းေတြမွာ ေျပာတယ္ ဆုိရင္ သဘာ၀က်တယ္လုိ႔ ေျပာ ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ စေျပာကတည္းက ႏွစ္ဖက္ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ တရားမ၀င္။ တရားမ၀င္ဆုိတာ အခုလို ဖဲြ႕စည္းပုံအရ သြားတယ္ ဆိုတာထက္ Pack သေဘာေပါ့။ သေဘာတူညီခ်က္ေတြနဲ႔ သြားတဲ့ နည္းလမ္းကုိေရြးဖုိ႔ေကာင္းတယ္ ေပါ့။ အဲဒီလိုနည္းလမ္းကို ေရြးဖို႔ လည္း ကိုယ္သိသေလာက္ အမ်ဳိး သားဒီမုိကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္က ေဆြး ေႏြးရေအာင္၊ ေဆြးေႏြးရေအာင္နဲ႔ ေခၚခဲ့တာၾကာလွၿပီ။ အဲဒီေတာ့ အတင္းအဓမၼနဲ႔ပဲ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခ ခံဥပေဒအတုိင္း သြားမယ္ဆိုတဲ့ ဖဲြ႕စည္းပုံနဲ႔ လုပ္လုိက္တယ္ေပါ့ ေလ။ အဲဒီလိုလုပ္လုိက္ေတာ့ Pack လမ္းေၾကာင္းကို မသြား ေတာ့ဘူး။ ဖဲြ႕စည္းပုံလမ္းေၾကာင္း နဲ႔ သြားမယ္လို႔ ေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ Design ကိုက တပ္ မေတာ္ရဲ႕ Design ေလ။ အဲဒီ Design အတုိင္း က်င့္သုံးတာကို သူ(တပ္မေတာ္)က ျပန္ခံရရွာ တာ။ သူကလူနည္းစု အလိုလိုျဖစ္ သြားတာ။ သူ႔ Design နဲ႔သူ ပိတ္မိသြားတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ဆို လိုတာက ဒီပုံဒီနည္းနဲ႔ကေတာ့ နံပါတ္ (၁) က ဒီလုိနည္းလမ္းက ေန ထြက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ခုနက ေျပာတဲ့တရား၀င္ နည္းလမ္းေတြ နဲ႔မဟုတ္ဘဲ အျပင္မွာ ညႇိႏိႈင္း သေဘာတူဖို႔၊ ေဆြးေႏြးၾကဖို႔ လုိ လာတယ္။ လိုလာတဲ့အခါက် ေတာ့၊ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာတစ္ ခါတေလက်ေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က အေရးတႀကီးထားတဲ့ဟာက သူ႔ ဘက္က အေရးမႀကီးဘူး။ အဲဒီ ေတာ့ အျပန္အလွန္အေပးအယူ လုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ အဲဒီလိုအ ေပးအယူမလုပ္ဘဲနဲ႔ ငါကေတာ့ ဘာမွ မေပးဘူးကြာဆုိရင္ေတာ့ တစ္ဖက္မွာလည္း ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းေၾကာင္းက သိပ္မရွိဘူး။ ဖြဲ႕ စည္းပံုလမ္းေၾကာင္းကို ခ်ထားတဲ့ အတုိင္းပဲ ေရြးရတဲ့အျဖစ္ကို ျဖစ္ သြားတယ္ထင္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္မို႔ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ ဆက္ဆံေရးအရ ေျပာရင္ေတာ့ ဗမာျပည္အေရြ႕က အခုအတုိင္း ဆုိရင္ ေႏွးမယ့္သေဘာေပါ့။
အစိုးရႏွစ္ရပ္လိုျဖစ္ေနတာ၊ တပ္ မေတာ္က က႑ အသီးသီးမွာ အဓိကလိုျဖစ္ေနတာ၊ အင္အားရွိေနတာေတြက ေရရွည္ဆက္ရွိေန မယ္ဆိုရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာ ဂတ္အေပၚ ဘာေတြ ေကာင္းက်ိဳး၊ဆိုးျပစ္ရွိလာႏုိင္မလဲ။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ေျပာရင္ ျမန္ျမန္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေလ၊ အကူး အေျပာင္းဆုိင္ရာ သေဘာတူညီ ခ်က္ရေလ ေကာင္းေလေပါ့။ ဒီ လိုပဲ ျပန္သြားေနမယ္ဆိုရင္ ပဋိ ပကၡေတြက ေရွ႕ေလွ်ာက္မ်ားေန ဦးမွာပဲ။
ရခုိင္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ALD)၊ စည္းလံုးညီၫြတ္ေသာ တုိင္းရင္း သားလူမ်ိဳးမ်ား မဟာမိတ္အဖြဲ႕ (UNA)အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေတြ၊ အင္အားစုေတြ၊ အရပ္ ဘက္အဖြဲ႕အစည္း ၁၂၂ ခုေပါင္း ၿပီး တပ္မေတာ္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ ေတြကေန ဆုတ္ခြာဖို႔ တိုက္တြန္း ထားၾကတယ္။ ဒီတုိက္တြန္းခ်က္ က ဘယ္ေလာက္ထိ ေရာက္ႏိုင္ မယ္လို႔ ယူဆလဲ။
မတူတဲ့အဖြဲ႕ေတြက မတူတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီ ရည္မွန္းခ်က္ကို ေရာက္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္ေပါ့။ ဆုိေတာ့ အဲဒါေတြက အခက္အခဲရွိေနဦး မွာပဲ။ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြက လည္း ရွိေနဦးမွာပဲ။ ေတာင္းဆုိ ခ်က္ေတြက ဒီလိုေတာင္းဆိုလိုက္ လို႔ ရလာမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ေတာင္းဆုိတာမဟုတ္ဘူး။ မရ ႏိုင္ေသးဘူး။ တပ္မေတာ္က ခုခံ ေနဦးမယ္ဆုိတာလည္း တပ္ မေတာ္ကို ေတာင္းဆိုတဲ့သူေတြ ကိုယ္၌က သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ေတာင္းဆိုမႈေတြ က ဆက္တုိက္ရွိေနဦးမွာပဲ။ ဒါေတြက မေရွာင္လႊဲႏိုင္ဘူး။ သေဘာတူညီခ်က္မရေလ၊ ဘယ္ လိုကူးေျပာင္းမယ္ဆုိတာကုိ ေရ ရာတဲ့ အခ်ိန္ဇယားမထုတ္ျပန္ႏုိင္ ေလ အခုလို ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ က မၾကာခဏဆိုသလို ထြက္ေန ဦးမယ္လုိ႔ထင္တယ္။
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးနဲ႔ တပ္မေတာ္နဲ႔ေပါင္း ၿပီး အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို လႊတ္ေတာ္ မွာ ေဆြးေႏြးခြင့္မျပဳဘဲ ၄၅ ဦး ပူးေပါင္းေကာ္မတီလုပ္ငန္းစဥ္ထဲ ထည့္သြင္းဖို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲ ဆံုးျဖတ္တယ္။ လတ္တေလာမွာ လည္း ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးနဲ႔ တပ္မေတာ္ က ေနာက္ထပ္ေျချပင္ဆင္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို တင္သြင္း လာတယ္။ ဒါေတြက ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာေတြလို႔ ထင္ျမင္ယူဆ လား။
လႊတ္ေတာ္စနစ္ေပၚလာရင္ မတူတဲ့အုပ္စုေတြက မတူတဲ့ သေဘာထားနဲ႔ မတူတဲ့ဥပေဒ ၾကမ္းေတြကို တင္ၾကမွာပဲ။ တင္ ၾကတဲ့အခါတုိင္းမွာလည္း လႊတ္ ေတာ္ရဲ႕ သေဘာအရ အနည္းစု၊ အမ်ားစုနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး အမ်ားစုရ တဲ့ဘက္က အႏုိင္ရမွာပဲေပါ့။ ဒါ က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒစက တည္းက အကူးအေျပာင္းဆုိင္ရာ ကိစၥကို Pack သေဘာမ်ိဳးမသြား ဘဲနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္လမ္း ေၾကာင္းက သြားမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ လိုက္တာရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ပဲ။ ေစာ ေစာက ေျပာသလိုပဲ။ ဆုိတဲ့အခါ က်ေတာ့ ဒါေတြကလည္း ဆက္ ၿပီး ရွိေနဦးမွာပါ။ အနည္းစုရွိတဲ့ လူေတြေတာင္းေနတာက လႊတ္ ေတာ္မွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မက်မွာ လည္း ဆက္ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။ ဒါက စကတည္းက ေရြးခဲ့တဲ့လမ္း ေၾကာင္းေလ။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္း က ထြက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အျပင္ မွာ စၿပီးအေပးအယူေတြလုပ္ရ မယ္။ တစ္ဖက္က လိုခ်င္တာေတြ ကိုလည္း ေလးစားဖို႔လုိတယ္။ ငါ ကေတာ့ ခ်ထားၿပီးၿပီ။ ငါလုပ္ခ်င္ တာ မင္းသေဘာတူရမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ မရႏုိင္ဘူးထင္တယ္။
ဒီခ်ဳပ္လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ေျခဥျပင္ဆင္ ေရးက ဘယ္ေလာက္ခရီးေရာက္ ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္လဲ။
တခ်ိဳ႕က ႏုိင္ငံေရးေလ။ ဆံုး ျဖတ္ခ်က္တစ္ခုထက္ ဒါက ႏုိင္ငံ ေရးအရ ေတာင္းဆုိတာေပါ့။ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ရဲ႕ အထဲမွာကိုက တခ်ိဳ႕ေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔ဆုိရင္ တပ္မေတာ္ပါမွ ရမယ္ေလ။ တပ္ မေတာ္မပါရင္ မရႏုိင္ဘူး။ ဒါက လူထုႀကီးတစ္ခုလံုးကလည္း သိ ေနၿပီးၿပီ။ ရွင္းေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့တခ်ိဳ႕အရာေတြက ေပးမွာလည္းမဟုတ္ ဘူး၊ ရမွာလည္းမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ ေလာက္လည္း မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဒါကိုလည္း ႏွစ္ဖက္စလံုးက သိ ေနၾကတာ၊ လူတုိင္းကလည္း သိ ေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါက ႏုိင္ငံ ေရးေလ။ အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ပါ တီအေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္း ကို ေလွ်ာက္ၿပီဆုိရင္ ဒါေတြက မလြဲမေရွာင္သာ ႀကံဳရမွာပဲ။
ဇူလုိင္ ၁၇ ရက္မတုိင္မီမွာ ၄၅ ဦး ပူးေပါင္းေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ကို အစီရင္ခံစာတင္သြင္းရေတာ့ မယ္။ အဲဒီအခ်ိိန္က်ရင္ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရးက ဇာတ္ရွိန္အတက္ဆံုး ျဖစ္လာႏုိင္လား။
ထူးထူးျခားျခားျဖစ္မယ္ မထင္ဘူး။ ဒီအုပ္စုေတြအတုိင္းရွိ မယ္။ စကတည္းက က်ဳပ္တုိ႔ သေဘာမတူရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔လုပ္ လုိ႔မရဘူးဆိုတာ လုပ္ထားတယ္ ေလ။ လုပ္ၾကတယ္ဆုိတဲ့အတြက္ ဘာမွ လုပ္လုိ႔မရဘူး။ အေက်အ လည္ညႇိႏိႈင္းေပါ့။ ညႇိႏိႈင္းလုိ႔မရ ရင္ ဗမာျပည္က ဘယ္မွေတာ့ခရီးေပါက္မယ္မထင္ဘူး။ ဒီလုိပဲရွိေန ဦးမယ္။
ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားလိုတာ၊ သ တင္းပါးလိုတာရွိရင္ ေျပာၾကားေပးပါဦးဗ်။
ေရြးေကာက္ပြဲနားနီးလာရင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဦးတည္ၿပီး လႈပ္ ရွားလာၾကတာ သဘာဝပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီး ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးကို ေျပာၾက၊ ဆုိ ၾက၊ လုပ္ၾကတာေတြကလည္း ရွိ ေနမွာေပါ့။ ဒါကပံုမွန္ပါပဲ။ အဲဒီ အတြက္လည္း ျပင္းထန္တဲ့ ေကာက္ခ်က္ေတြဆြဲဖို႔ မလိုဘူး ထင္ပါတယ္။ တစ္ခုပဲရွိတာ၊ တပ္ မေတာ္ကပဲ သေဘာတစ္ခု ေလာက္ တကယ္အမ်ိဳးသားဒီမို ကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က လိုလားတဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္က လိုလားတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ တစ္ခုကို လိုက္ေလ်ာၾကည့္ေပါ့။ အျပင္က ၾကည့္တဲ့လူေတြအျမင္ အရ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္က ၅၉(စ)ကိုျပင္ဖို႔ ေတာင္း တယ္။ တျခားျပ႒ာန္းေတြကို မေတာင္းဆိုေသးဘူး။ အထူး သျဖင့္ တပ္မေတာ္က အထူးအ ခြင့္အေရးယူထားတာကိုလည္း အဲဒီအခ်ိန္ (၂၀၁၄)က အဓိက ေတာင္းဆိုတယ္လုိ႔ မထင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ဟာေတြက မိမိအ တြက္ အဓိကမက်ဘူး။ ဥပမာ ၅၉ (စ)က တပ္မေတာ္က အဓိက မက်ဘူးထင္တယ္။ သူ႔အတြက္ က အထူးအခြင့္အေရးေတြကို ကာ ကြယ္တာက အဓိကက်မယ္ထင္ တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြဆုိရင္၊အေပး အယူလုပ္မယ္ဆုိရင္ ကိစၥေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားက ေကာင္းသြား မယ့္အေနအထားရွိမယ္လို႔ထင္ တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုတစ္ဖက္ အတြက္ အရမ္းအေရးႀကီးေနၿပီး အေရးႀကီးတာကို လိုက္ေလ်ာမႈ ေတြမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းျပည္ က ဒီအတုိင္းပဲ ဆက္ၿပီးသြားၾကဦး မွာေပါ့ေလ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေတာင္းဆိုမႈေတြ ျပင္းထန္လာ မယ္။ လူေတြကလည္း လမ္းေပၚ ေရာက္တဲ့အဆင့္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြား မယ္။ ဒါေတြအကုန္လံုးက တျခား ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ျဖစ္တာပဲ။
လက္ရွိ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး ျပည္သူလူထုကို ဘာမ်ားတုိက္ တြန္းခ်င္လဲ။ အႀကံျပဳခ်က္ရွိရင္ ေပးပါဦး။
မူ၀ါဒေလ့လာေရးေထာင့္ က ၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလ့လာ ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။ ျပန္လည္သံုး သပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ပါတီ ၂၄ ခုက ယူဆၾကသလို မွန္ေနသ လား။ ၂၀၂၀ နားနီးလာေလ ေရြး ေကာက္ပဲြကို အေၾကာင္းအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ကစားဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာ မယ္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ပ်က္ ျပားတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအ ခ်က္ရယ္၊ အမ်ဳိးဘာသာ၊ သာသ နာကိစၥေတြရယ္နဲ႔ ကစားလာမယ္ လို႔ ယူဆၾကတဲ့လူေတြေပါ့။ သူတုိ႔ ေျပာတာ ဟုတ္သလား။ ဒါမွမ ဟုတ္ ၂၄ ပါတီေျပာတာ ဟုတ္ သလား။ ေလ့လာဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါတယ္။ ၂၄ ပါတီက ေျပာတာ မဟုတ္ဘဲ လူေတြထင္ ၾကသလို ျဖစ္ခဲ့ရင္ေကာ၊ အဲဒီ တရားဥပေဒ ပ်က္ျပားေအာင္ လုပ္တာကို ကာကြယ္ဖုိ႔၊ အမ်ဳိး ဘာသာ၊ သာသနာကိုအေၾကာင္း ျပဳၿပီး တည္ၿငိမ္မႈပ်က္ျပားေအာင္ လုပ္တာေတြကို ကာကြယ္ဖို႔အ တြက္ အစိုးရတစ္ရပ္တည္းနဲ႔ မလုံေလာက္ေတာ့ဘူး။ လူထုႀကီး တစ္ရပ္လုံးရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈႀကီး တစ္ ရပ္လုိအပ္လာၿပီလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယူဆတယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း အတုိင္းအဆႀကီးႀကီးနဲ႔ လုပ္ ေဆာင္ဖုိ႔ လိုအပ္လိမ့္မယ္။ ဥပမာ ၁၉၈၈ တုန္းကဆိုရင္ အစိုးရက လံုးဝမလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးျဖစ္သြား တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့အခုက အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ အစိုးကလည္း ရွိေန တယ္။ ခ်ဳပ္ထိန္းဖို႔လည္း တခ်ဳိ႕ လူေတြ ယူဆၾကတယ္။ လူထုႀကီး တစ္ရပ္လုံးက လႈပ္လႈပ္ရွားရွား တက္တက္ႂကြႂကြ၊ အုံလုိက္က်င္း လုိက္နဲ႔ကို မိမိတို႔ဟာ ဘယ္ဘက္ မွာရွိတယ္ဆိုတာျပဖို႔ သိပ္ကိုလုိ အပ္ေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္ တယ္ဗ်။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
7Day Daily


No comments:

Post a Comment