Thursday, June 13, 2019

လူမႈကြန္ရက္မွ တဆင့္ ျပည္သူႏွင့္ ထိေတြ႕မႈ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ထက္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ပိုအားေကာင္း

မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ေဒါက္တာ ရဲလြင္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုး ထက္ လူမႈကြန္ရက္ ေပၚမွာတဆင့္ ျပည္သူႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ ပိုအားေကာင္းေၾကာင္း လူမႈကြန္ရက္ကို ေစာင့္ၾကည့္ သုေတသန ျပဳေနသည့္ အဖြဲ႕ (Social Media Development Myanmar-SMDM) ၏ စစ္တမ္းမ်ား အရ သိရသည္။

SMDM အဖြဲ႕၏ သုေတသန အရ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္သည္ ၎၏ Facebook စာမ်က္ႏွာမွတဆင့္ ျပည္သူမ်ားက ၎တို႔ ေတြ႕ႀကဳံေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို ေရးသား တင္ျပသည့္ အခါ အေျခအေနကို ရွင္းျပသလို အေရးတယူ တုန႔္ျပန္ ေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း SMDM အဖြဲ႕ ဦးေဆာင္သူ ကိုေနလင္းထြန္း က ေျပာသည္။

ကိုေနလင္းထြန္း က “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးရဲ႕ စာမ်က္ႏွာမွာကေတာ့ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ လို ျပည္ သူေတြ တင္ျပတဲ့ အခ်က္ေတြကို ျပန္ၿပီး ေျဖရွင္း ေျပာျပေပးတာမ်ိဳးမရွိဘူး” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

၎ကဆက္၍ “ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္တို႔ ကိုယ္တိုင္က ဒီလူမႈကြန္ရက္ကို တခ်ိန္လုံး လိုက္ၾကည့္နိုင္မွာ မဟုတ္ေပးမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ Page အတြက္ သီးျခား တုံ႕ျပန္ေပးနိုင္မယ့္ အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕ၿပီး လုပ္ တယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူမ်ား တင္ျပလာတဲ့ အခ်က္ေတြကို တုံ႕ျပန္မႈ ျပဳလုပ္ေပးမယ္ ဆိုရင္ ပိုၿပီး ပြင့္လင္းလာၿပီး ျပည္ သူနဲ႕ တာဝန္ရွိသူ ၾကားမွာ ယုံၾကည္မႈကို ပိုတည္ေဆာက္ နိုင္လာမွာေပါ့” ဟု ေျပာသည္။

SMDM အဖြဲ႕သည္ အစိုးရဌာန ဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ေစာင့္ ၾကည့္ သုေတသန ျပဳျခင္း၊ အမ်ားျပည္သူ၏ လူမႈကြန္ရက္တြင္ အမုန္းစကားမ်ား ျဖန႔္ျဖဴးေနမႈ၊ လူမႈကြန္ရက္ကို ေကာင္းမြန္ သည့္ဘက္မွ အသုံးျပဳေရး အတြက္ ပညာေပးေနသည့္ အျပင္ သင္တန္းမ်ား၊ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပကာ ျဖန႔္ျဖဴး ေပးေနသည့္ အဖြဲ႕အစည္း တခု ျဖစ္သည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္သည္ ၎၏ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာထက္တြင္ တပတ္လွ်င္ အနည္းဆုံး ၃ ႀကိမ္ ၎၏ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူမ်ား သိရွိေစရန္ တင္ျပလွ်က္ရွိၿပီး အဆိုပါတင္လိုက္သည့္ ပိုစ့္ေအာက္တြင္လည္း အမ်ားျပည္သူမ်ား၏ တင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ ပက္သက္ၿပီး မွတ္ခ်က္ျပဳျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားကို သိရွိေစေရးအတြက္ ရည္ၫႊန္းကာ Mention ေခၚ၍ ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္း စသည့္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္၏ လူမႈကြန္ယက္စာမ်က္ႏွာတြင္မူ ျပည္သူအမ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္၊ မွတ္ခ်က္၊ တင္ျပခ်က္မ်ား အေပၚတြင္ တုံ႕ျပန္မႈ အားနည္းေနေသးေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕အခ်က္မ်ားကိုသာလွ်င္ အေၾကာင္းျပန္ျခင္း ျပဳလုပ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္ဟု အဆိုပါ စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈမ်ားအရ သိရသည္။

SMDM အဖြဲ႕သည္ ယခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းထဲကစၿပီး Facebook လူမႈကြန္ရက္ကို အသုံးျပဳသည့္ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ရွိ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္စစ္တမ္းေကာက္ယူေနျခင္းျဖစ္သည္။

SMDM အဖြဲ႕၏ အဆိုအရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုသည္ ၎တို႔၏ နာမည္ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္အေကာင့္ဖြင့္ကာ Page တည္ေထာင္ျခင္းမ်ား အလြန္နည္းပါးေနေသးေၾကာင္း၊ လာမည့္ရက္ပိုင္းအတြင္း လူမႈကြန္ရက္ကို အသုံးျပဳ၍ ျပည္သူႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္သြယ္နိုင္မည့္ လမ္းေၾကာင္းတခုကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ SMDM အဖြဲ႕တို႔ ေဆြးေႏြးသြားမည္ဟု သိရသည္။

SMDM ၏ စစ္တမ္းအရ ျမန္မာ တနိုင္ငံလုံးရွိ လႊတ္ေတာ္ ၃ ရပ္လုံးတြင္ ရွိေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲ၌ ၁၀ ဦး ေက်ာ္သာ Facebook Page ျဖင့္ မိမိတို႔၏ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အတူ ျပည္သူမ်ား၏ အခက္အခဲမ်ားကို ထိေတြ႕ ဆက္ဆံသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုအထဲတြင္ ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္ ဟု လူသိထင္ရွားသည့္ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေနမ်ိဳးေက်ာ္၏ လူမႈကြန္ရက္မွာ အသက္ဝင္မႈ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ၿပီး ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္ စားလွယ္ ေဒၚသက္သက္ခိုင္ က ဒုတိယ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ သုေတသန ျပဳလုပ္ခ်က္မ်ား အရသိရသည္။

ကိုေနလင္းထြန္း က “လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အေနနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အေကာင့္ထက္ Page ကို ပိုသုံးသင့္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဘယ္သြားတယ္၊ ဘာလုပ္တယ္ေလးပဲ တင္ေန႐ုံနဲ႕ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေရးေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနမယ္။ အခ်ိန္မရွိတာ မွန္ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တၿပိဳင္ထဲ လိုက္ေတြ႕ ေမးေနဖို႔က ခက္တယ္ေလ” ဟု ဆိုသည္။

လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ Facebook Page အမ်ားစုသည္ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား၊ ေမးခြန္း ေမးျမန္းမႈမ်ား၊ လူထုေတြ႕ဆုံမႈမ်ား၊ အစည္းအေဝး၊ အခမ္းအနား တက္ေရာက္မႈမ်ား စသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို သတင္း ျပန္ၾကားမႈပုံစံျဖင့္ ေဖာ္ျပလွ်က္ရွိၿပီး လူထုဆက္ဆံေရးပုံစံျဖင့္ အသုံးျပဳမႈ နည္းပါးသည္ကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း SMDM စစ္တမ္းက ဆိုထားသည္။

အစိုးရဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ Page မ်ား တည္ေဆာက္ကာ နည္းပညာကို ေကာင္းစြာ အသုံး ခ်ၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ အခက္အခဲမ်ားကို အျမန္ဆုံး သိနိုင္သည့္ နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ နိုင္ငံတကာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္လည္း လူမႈကြန္ရက္မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး ၎တို႔၏ မူဝါဒ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ သေဘာထားမ်ားကို အ မ်ားျပည္သူ သိရွိရန္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ကို အတုယူသင့္သည္ဟု ဦးေနဘုန္းလတ္က သုံးသပ္သည္။

ဦးေနဘုန္းလတ္က “အေမရိကန္ သမၼတ ေဒၚနယ္ထရမ့္ဆို နိုင္ငံတကာမွာ အသုံးမ်ားလာတဲ့ Twitter မွာ သူ႕သေဘာ ထားေတြ တင္တယ္။ အဲဒါ ျပည္သူ အားလုံး သိရွိဖို႔ မီဒီယာေတြ အတြက္ သတင္း ျဖန႔္ျဖဴးေပးလို႔ ရတာပဲ။ သူ႕ကို သြားအင္ တာဗ်ဴးဖို႔ ဆိုတာ အၿမဲတမ္း မရနိုင္ဘူးေလ။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ နိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ရွိသူေတြ အားလုံးဟာ လူမႈကြန္ရက္ကေန ျပည္သူေတြ သိေအာင္ ခပ္ျမန္ျမန္ ျဖန႔္ျဖဴးေပးဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ဖို႔ကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္းေတြ ဘက္က ပံ့ပိုးေပးသင့္တယ္။ တခ်ိဳ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဆို ကိုယ္ပိုင္ Facebook အေကာင့္ေတာင္ မရွိတာကို ေတြ႕ေနရတယ္” ဟု ဆိုသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ျပည္သူ အမ်ားစု အသုံးျပဳေနၾကသည့္ လူမႈကြန္ရက္ မီဒီယာမွာ Facebook ျဖစ္သည့္ အတြက္ နိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ရွိသူမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနႏွင့္ Facebook ျဖင့္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရမည့္ အခြင့္ အလမ္းကို အသုံးခ်သင့္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ အႀကံျပဳ ေျပာဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္ နိုင္ငံေတာ္ အတိုင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အမည္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ Facebook page မွာ Facebook ၏ တရားဝင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ (Blue Mark) ရထားေသာ္လည္း ဆက္လက္ အသုံးျပဳျခင္း မေတြ႕ရသည္မွာ ၁ ႏွစ္ ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Credit - Irrawaddy





No comments:

Post a Comment