၁၉၆၀ ခုႏွစ္၊ သာဓု၏ ဒုတိယ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားျဖစ္ေသာ “အငိုလြယ္သည္” ဇာတ္ကား စတင္ ျပသသည့္ ဒုတိယေန႔၊ ေန႔လယ္ဘက္။ သာဓု ပင္ပန္းလြန္းသျဖင့္ အတိုးခ် အိပ္ေမာက်ေနဆဲ တစ္စံု တစ္ေယာက္က မရဲတရဲ လာႏိႈးေနသျဖင့္ ေအာ္လိုက္ေတာ့မည္ ျပဳၿပီးမွ မ်က္လံုးဖြင့္ အၾကည့္တြင္ သားႀကီး ေမာင္ဝဏၰကို ေတြ႕ရသျဖင့္ ဖက္နမ္းလိုက္ရင္း အေၾကာင္းကို ေမးသည္တြင္
“႐ုပ္ရွင္႐ံုက ဖုန္းဆက္တယ္ေဖေဖ၊ အေရးႀကီးလို႔ ႏိႈးေပးပါတဲ့”
“ဘာျပႆနာ ေပၚေနပါလိမ့္” ဟု စိုးရိမ္သြားကာ အလူးအလဲ ထထိုင္မိ၏။
သာဓုသည္ ဇာတ္ကားျပသရန္ ႐ံုတင္ ရက္ကို စာခ်ဳပ္ရာ၌ ရက္ေကာင္း လုၿပီး အေရြး ေစာသြားေသာေၾကာင့္ ဇာတ္ကား ျဖတ္ေတာက္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ကသီလင္တ ျဖစ္ခဲ့၏။
ဤအငိုလြယ္သည္ ဇာတ္ကား စတင္ ႐ိုက္ကူး ကတည္းက အနည္းႏွင့္ အမ်ား ဆိုသလို အေႏွာင့္အယွက္ ကေလးမ်ား ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုး ႐ံုတင္ခါနီးတြင္ တက္သုတ္႐ိုက္ၿပီး ကားကူး ကားဆက္ ကိစၥမ်ား လံုးပန္းရာ၌ တစ္ညလွ်င္ ၂ နာရီ ၃ နာရီမွ်သာ အိပ္ခ်ိန္ရလ်က္ ၃ ရက္တိတိ မိုးလင္းခဲ့ရသျဖင့္ အလြန္ ႏြမ္းနယ္ေနသည္ တြင္ ေနာက္ဆံုးည၌ အေရးႀကီးေသာ ဇာတ္သိမ္းခန္း ဖလင္ တစ္ဘူး ေပ်ာက္ေနေသာေၾကာင့္ သာဓု ေျခကုန္ လက္ပန္း က်သြား၏။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ဆင္ဆာ တင္ရမည္။ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ ထားသည္မွာ ေသာၾကာေန႔။ ဆင္ဆာ တင္ရမည္မွာ ၾကာသပေတးေန႔။ အေၾကာင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ ပ်က္ကြက္လွ်င္ ႐ံုမ်ားသို႔ ေငြ ၂၀၀၀၀ က်ပ္ေက်ာ္ ေပးေလ်ာ္ ရမည္။ အထူး သျဖင့္ ဆင္ဆာ လူႀကီး မ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာပ်က္မခံႏိုင္၊ သာဓု စိတ္အိုက္ၿပီး မူးသြားသည္။ ၂ နာရီခန္႔ အၾကာ သတိရၿပီး ႏိုးလာသည့္ တိုင္ေအာင္ ေပ်ာက္ေသာ ဖလင္ ရွာမေတြ႕ေသး။
ဆင္ဆာကို ၇ နာရီအေရာက္ သြားျပ ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု ၅ နာရီ အထိ ျပႆနာ မေျပလည္ေသး။ ျပရမည္မွာ ၁၁ ပိုင္း။ ၆ ပိုင္းသာ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေသးသည္။ ထိုအပိုင္း မ်ားျဖင့္ပင္ သာဓု ကိုယ္တိုင္ ဆင္ဆာတင္ရန္ ေျပးရၿပီး လူႀကီးမ်ားအား ေတာင္းပန္ သမႈ ျပဳရေတာ့သည္။ ဆင္ဆာ လူႀကီးမ်ား ကလည္း ငဲ့ညႇာၾကသည္။ (ရွိသေလာက္က စျပေပါ့) ဟု ခြင့္ျပဳေသာေၾကာင့္ ဝမ္းသာ ေက်းဇူးတင္ စြာျဖင့္ ျပရာတြင္ အပိုင္း ၁၊ ၂၊ ၃ အစဥ္လုိက္ ျပေနရာမွ ႐ုတ္တရက္ အပိုင္း ၆ သို႔ ေရာက္သြား၏။ သာဓုု စိတ္ညစ္ လုိက္သည့္ ျဖစ္ခ်င္း။ ေနာက္မွ ကားပိုင္းမ်ား ကူးသည္မွာ အစဥ္လိုက္ မျဖစ္ဘဲ ၿပီးရာလြယ္ရာ ေကာက္ကူး ထားေၾကာင္း သိရသျဖင့္ လူႀကီးမ်ားအား ၅ ႀကိမ္ထက္ မနည္း ထ၍ ေတာင္းပန္ လိုက္ရေခ်၏။
အပိုင္း ၇ ေရာက္လာ၍ ျပၿပီးေသာအခါ ျဖဳန္းခနဲ ဇာတ္သိမ္းခန္းသို႔ ေရာက္ သြား၏။ (ၿပီးပါၿပီ) ျဖစ္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ဆင္ဆာ လူႀကီးမ်ားကား မထၾက၊ ႐ုတ္တရက္ မီးပြင့္လာေသာေၾကာင့္ လူႀကီးမ်ား ေဒါပြၾက ေလေတာ့မည္ ဟုသာ သာဓု တြက္ထားေသာ္လည္း သူတို႔မ်က္ႏွာမ်ားတြင္လည္း သည္းခံျပံဳး ျပံဳးေနသည္ကို ေတြ႕ရ၍ အသက္ရွဴ ေခ်ာင္ သြားရ၏။ သာဓု ထ၍ ေတာင္းပန္ ရ ျပန္သည္။
“ေဟ့၊ ဖိုးသာဓုရဲ႕ ေနာက္ ဒီလို မလုပ္နဲ႔ကြာ၊ အားလံုး အဆင္သင့္ျဖစ္မွ ဆင္ဆာတင္၊ မင္းတုိ႔က ႐ံုေကာင္းေကာင္း နဲ႔ လဆန္းရက္ကို တယ္ေရြးတာကိုး” ဦးအမ္ဖိုးခ်ိန္ က အျပစ္တင္ သကဲ့သို႔ သခင္သိန္းေမာင္ႀကီး ကလည္း
“ဒါပဲေနာ္ သခင္ေဖသန္း၊ ေနာက္တစ္ခါ ဒီလို ေဇာက္ထိုး မိုးေမွ်ာ္ျပရင္ မရဘူး၊ ဒဏ္႐ုိက္ ခံရမယ္ သတိထား” ဟု ႀကိမ္း၏။
“ဒဏ္႐ိုက္လို႔ သူတို႔ ေၾကာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဆင္ဆာ တစ္လ ပယ္လိုက္မယ္”
ဤသို႔ ေျပာလိုက္သူမွာ ေဒါက္တာ သာလွျဖစ္၏။ ထုိေန႔က ၾကည့္ၾကေသာ ဆင္ဆာ လူႀကီးမ်ား အနက္ ေဒါက္တာသာလွ သည္ မ်က္ႏွာထား အတင္းဆံုးျဖစ္၏။ သာဓု၏ ကေမာက္ကမ ျပသမႈအတြက္ အေတာ္ကေလး မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနဟန္ တူ၏။
ဇာတ္ကားမွာ ကူးရင္းျပရင္း သြားယူ ရင္းျဖင့္ ၁၁ နာရီ ေလာက္တြင္မွ အပိုင္းစံု ျပသ ၿပီးစီးသည္တြင္ လူႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း ဇာတ္ကားအေျခအေနကို တိုင္ပင္ၾက၏။ ျဖတ္သင့္ေသာ အပိုင္း ရွိမရွိ ေဆြးေႏြးၾကခိုက္ သာဓု စိတ္ေမာေနသည္။ ျပရသည္မွာ အစဥ္လိုက္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဇာတ္ရည္ ဇာတ္သြား မရွင္းဟု ဆံုးျဖတ္ လိုက္ေသာ္ ေနာက္တစ္ပတ္မွ ျပန္တင္ရမည္။ နက္ျဖန္ ျပသ ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ ႐ံုရွိ လူမ်ား ကလည္း “ဆရာ့ဇာတ္က ႐ႈပ္ေနတာပဲ” ဟု ေဝဖန္ ၾကျပန္ သျဖင့္ သာဓု ပို၍ စိတ္အိုက္ သြားရစဥ္ သာဓုကို ေခၚသည္ ဆိုသျဖင့္ ရင္တမမႏွင့္ ဝင္သြားသည္၌
“ဦးသာဓု ကားကလည္းဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး ၾကည့္ေနရတယ္။ ပေဟဠိကား ျဖစ္ေနၿပီ” ဟု ဆင္ဆာလူႀကီး ခင္ေလးေမာင္က ရယ္ရင္းေျပာ၏။ သာဓု ရင္တုန္ သြားရျပန္၏။ “ဒီမွာ” ဟူေသာ အသံေၾကာင့္ သာဓု လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ မ်က္ႏွာထား တည္တည္ႏွင့္ ေဒါက္တာ သာလွကို ေတြ႕လိုက္ရသည္ႏွင့္ “ဆင္ဆာတစ္လ ပယ္လိုက္ၿပီ” လို႔မ်ား ေျပာလိုက္ေလမလားဟု သာဓု စိုးရိမ္ေနစဥ္
“ခင္ဗ်ား ကားက လွလွေလးျပံဳး (ျမတ္မြန္) ငိုၿပီး လဲက်သြားရာမွာ ဇာတ္ သိမ္းမယ္ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ကဲ့”
“အဲ့ဒီဇာတ္သိမ္းကို ေနာက္ထပ္ ျပင္ဦးမွာလား၊ ေရွ႕ေနာက္ ေျပာင္း စရာေကာ ရွိေသး သလား”
“မရွိပါဘူး၊ မျပင္ပါဘူး”
“ဒါျဖင့္ ျပသခြင့္ ျပဳလိုက္ၿပီ”
သာဓု ဝမ္းသာ လိုက္သည္ ျဖစ္ခ်င္း။
******************
သို႔လွ်င္ ကသီကရီႏွင့္ ႐ံုတင္လုိက္ရေသာ အငိုလြယ္သည္ ဇာတ္ကားအတြက္ ယခု ေခၚျပန္ေလၿပီ။ “အေရးႀကီးလို႔” ဟူသည့္ စကားအရ သာဓု ရင္မၿပီး ထသြား ရျပန္သည္။ ဖုန္းဆက္ ေမးေသာအခါ
“ဒီမွာ ဦးသာဓု မေန႔ညပိုင္းက ဆင္ဆာ လူႀကီး မိသားစု လာၾကည့္ သြားၾကတယ္၊ ညကေတာ့ ဘာမွမေျပာဘူး၊ ခုမနက္က်မွ ဖုန္းနဲ႔ဆက္ေျပာတယ္”
ျပႆနာကား ေပၚျပန္ေခ်ၿပီ။
“ဒီကား ဆင္ဆာ တင္တုန္းက လွလွျပံဳး ခိုးရာလိုက္ေျပးတဲ့ အခန္းမွာ ေနာက္ခံေတး မပါဘူး၊ ခု ႐ံုတင္ ျပမွ ဒီေနာက္ခံ ေတးကို ဘာျဖစ္လို႔ ထည့္ထား ရသလဲ၊ ဒီအခန္းကို ျဖဳတ္ပစ္ပါ၊ မျဖဳတ္ရင္ ဇာတ္ကားပါ ျပခြင့္ ပိတ္ရ လိမ့္မယ္တဲ့”
႐ံုမန္ေနဂ်ာက စိတ္ပူေနေသာ အသံျဖင့္ ေျပာ၏။ ဆင္ဆာ တင္စဥ္က ၾကံဳခဲ့ ရသည့္ အေရးထက္ ယခု ေဘးက်ပ္ နံက်ပ္ ျဖစ္ရေခ်ၿပီ။
“အဲ့ဒါ၊ ဘယ္သူလဲ၊ နာမယ္နဲ႔လိပ္စာ သိပါရေစ”
“ေဒါက္တာသာလွ၊ ေနတဲ့ေနရာ မသိဘူးဗ်၊ အဲဒါ စံုစမ္းၿပီး ျမန္ျမန္ေလး ၾကည့္လုပ္ ဦးဗ်ာ၊ ေတာ္ၾကာ ႐ံုပိတ္ လုိက္ရင္ အားလံုးဒုကၡ”
သာဓု မ်က္ႏွာ သစ္ရန္ပင္ သတိမရႏိုင္၊ ေဒါက္တာသာလွ ေနထုိင္ရာ လိပ္စာကို သံုးေလး ေနရာေလာက္ ဖုန္းဆက္ စံုစမ္းၿပီး ကဆုန္ေပါက္ ေျပးခဲ့ရသည္။ ေတြ႕ေသာ အခါတြင္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာမွာ တရားသူႀကီး တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ တင္းေန၏။
“ခင္ဗ်ားလုပ္ပံု၊ အင္း ဆင္ဆာျပတုန္း ကလည္း ကေမာက္ကမ၊ ခု ႐ံုတင္ ေတာ့လည္း ဆင္ဆာမွာ မပါတဲ့ သီခ်င္းေတြ ထပ္ထည့္ထားတယ္၊ ဒါ ဘာသေဘာလဲ”
“ဟုတ္ကဲ့ မူလကတည္းက ထည့္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိၿပီးသားပါပဲ ကားကူးရာမွာ မွားက်န္”
“မွားက်န္ ေမ့က်န္တာ မေျပာနဲ႔၊ ဆင္ဆာမွာ မပါရင္ ႐ံုတင္တဲ့ အခါလည္း မပါ ရဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ား နားလည္ရမယ္”
သာဓု မွားေနသည့္အျဖစ္ကို သာဓု ေသေသခ်ာခ်ာ သိ၏။ သို႔ေသာ္ “ခင္ဗ်ား နားလည္ရမယ္” ဟူေသာ စကားအတြက္ စိတ္ထဲတြင္ ျမက္ခနဲ ျဖစ္သြား ေသာေၾကာင့္
“ခု ကၽြန္ေတာ္ ထည့္လိုက္တဲ့ ေနာက္ခံေတးဟာ ဘာကိုမွ ထိခိုက္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ဒီသီခ်င္း ကလည္း အသစ္မဟုတ္ဘဲ၊ ဟို ေရွးတုန္းက ဓာတ္ျပား”
“ကၽြန္ေတာ္ သိတယ္၊ ဂီတာ စိမ္းေမာင္ ဆိုတဲ့ ပတၱျမားပလႅင္၊ ဘုရားတရားနဲ႔ ပတ္သက္တယ္၊ ဘယ္သူ႔မွ မထိခိုက္တဲ့ အျပင္ နားေထာင္တဲ့လူ ကုသိုလ္ရတယ္၊ သံေဝဂ ရတယ္၊ ဒါက သတ္သတ္ တျခား၊ ခုေျပာေနတာက စည္းကမ္း ဥပေဒ၊ ဒါ ခင္ဗ်ား ေလးစား ရမယ္၊ လိုက္နာ ရမယ္၊ ဒါကလည္း တျခားသတ္သတ္ ရွင္းရဲ႕ လား”
သာဓု မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ခံေနရသည္။ သူသည္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ သီရိပ်ံခ်ီ ေဒါက္တာသာလွ၊ အလြန္ တိတိက်က် စည္းကမ္း ဥပေဒကို မိမိရရ ဆုပ္ကိုင္ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း
“ကၽြန္ေတာ္ စည္းကမ္းကို ေလးစား တတ္တဲ့ လူပါ၊ ဒါေပမယ့္ ခုန အစ္ကိုႀကီး ေျပာသလို ဘာကိုမွ မထိခိုက္တဲ့ ကိစၥမို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကားကို ဆက္ၿပီး ျပခြင့္ျပဳပါလုိ႔ ေတာင္းပန္ ပါတယ္”
“ဒါကေတာ့ ဘယ္လိုနည္း နဲ႔မွ မျဖစ္ဘူး”
“ဒီလို ရွိပါတယ္၊ ဒီကိစၥေလးနဲ႔ ႐ံုပိတ္ လိုက္ရမယ္ ဆိုရင္”
“ဒါလည္း ကၽြႏ္ေတာ္ မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ စည္းကမ္း မက်ရင္ ပိတ္ရမွာပဲ”
“မဟုတ္ပါဘူး အစ္ကိုႀကီးရယ္၊ တကယ္လို႔ ႐ံုပိတ္ လိုက္ရမယ္ ဆိုရင္ ႀကိဳတင္လက္မွတ္ ေရာင္းထားတာေတြ၊ ႐ံုခေတြ”
“ခင္ဗ်ားဟာ ခင္ဗ်ား စိုက္ေလ်ာ္ လိုက္ေပါ့”
“ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာက ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခိုက္တဲ့ အခ်က္ကေလး တစ္ခ်က္နဲ႔ တစ္ဖက္သားမွာ အမ်ားႀကီး ထိခိုက္ သြားမယ္ဆုိရင္”
“ဒါ ဘယ္သူ လုပ္တာလဲ၊ ခင္ဗ်ား အရွည္ႀကီး မေျပာနဲ႔၊ အဲဒီ အခန္းကို ျဖတ္ရင္ျဖတ္ ဆက္ျပရင္ ပိတ္ရမွာပဲ”
“အဲ့ဒီ အခန္းကလည္း ဇာတ္ဝင္ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းမို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ ေနတာပါ”
“ဘာလဲ အေရး မႀကီးရင္ မေတာင္းပန္ဘူး လို႔ ခင္ဗ်ား ဆုိခ်င္သလား၊ အိုေက ခင္ဗ်ား ျပန္ႏိုင္ၿပီ။
မ်က္ႏွာထား တင္းတင္းျဖင့္ သာဓုအား အိမ္ထဲမွပင္ ေမာင္းထုတ္သလို ေျပာေနေခ်ၿပီ။
“ဒီကားကို ကၽြန္ေတာ္ ဆက္မျပ ႏိုင္ေတာ့ဘူးလား၊ ဒါျဖင့္”
“ခုနေျပာတဲ့ သီခ်င္း ပါတဲ့ အခန္းကို ဒီေန႔ ျဖတ္ရင္ျဖတ္၊ မျဖတ္ရင္ နက္ျဖန္ ပိတ္ပစ္ ရမွာပဲ”
“ဒါျဖင့္လည္း အစ္ကိုႀကီး သေဘာပဲ”
သာဓုလည္း စကားဆံုး သည္ႏွင့္ ျဖဳန္းခနဲ ထျပန္ လာခဲ့သည္။ အိမ္ေရာက္ သည္ႏွင့္ ဘဏ္ေငြစာရင္း လက္က်န္ကို ၾကည့္သည္။ ၂၀၀၀၀ က်ပ္ေက်ာ္ ေပးေလ်ာ္ ႏိုင္သည့္ ေငြမ်ား ပိုပိုသာသာ ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရ၍ တစ္ဖက္က စိတ္ေအး သြားေသာ္လည္း ႐ံုပိတ္ရသည့္ အျဖစ္ကား အ႐ုပ္ဆိုး လွေခ်မည္။ သာဓု ႐ုပ္ရွင္ တည္း ဟူေသာ အမည္ကိုလည္း ထိခိုက္မည္။ အထူးသျဖင့္ ဆင္ဆာ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္၍ အပိတ္ ခံရျခင္းကား လံုးဝမေကာင္း၊ လူ႔က်င့္ဝတ္ ကိုပါ ထိပါး ေလေတာ့မည္။ သာဓု ထိုဒဏ္ကို မခံႏိုင္။
နည္းလမ္း ရွိသမွ် ဇယားခ်၍ စဥ္းစား ရေတာ့သည္။ အၾကံတစ္ခု ရလာ၏။ ျဖစ္ရပ္မွာ ဆင္ဆာ လုပ္ရာတြင္ ေတးသံ မပါဘဲ ယခုမွ ပါေနေသာေၾကာင့္ ဟု တစ္ဖက္က အေၾကာင္းျပရာ ထုိအပိုင္းကို ဆင္ဆာ ျပန္လုပ္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္း လိုက္လွ်င္ ထိုကိစၥ ၿပီးေျပ သြားႏိုင္သည္။ သို႔ႏွင့္ သာဓုသည္ ညခ်င္းပင္ ဆင္ဆာ႐ံုး အရာရွိ ဦးထြန္းႀကိဳင္ အိမ္သို႔ စံုစမ္းရာ ေနာက္ေန႔ အာေသာက ႐ံုတြင္ ကုလားကား ဆင္ဆာရွိေၾကာင္း ေျပာလိုက္ သျဖင့္ အထက္ပါ အဆိုပါ အပိုင္းကို ယူသြားၿပီး တာဝန္က် လူႀကီး မ်ားအား အေၾကာင္းစံု ရွင္းျပကာ ထိုအပိုင္းကို ၾကည့္၍ ခြင့္ျပဳေပးပါရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံရာ
“ေအး တို႔ကလည္း ၾကည့္ေပးမယ္၊ မင္းကလည္း ေဒါက္တာသာလွကို သြားေျပာ လိုက္ဦး”
ဦးဖိုးခ်ိန္က ခြင့္ျပဳ သင့္ေၾကာင္း၊ ကန္႔ကြက္ စရာ မပါေၾကာင္း စာတစ္ေစာင္ ေရးေပး ေသာ္လည္း စာကို သာဓုက တလြဲ လူဝါးဝစြာျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ သြား မေပးဘဲ တပည့္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ပို႔ခိုင္း လိုက္၏။ ထုိကိစၥ သည္လည္း ဤတြင္ ၿပီးသြား၏။
၁၉၆၁ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔ တြင္ (ဖိတ္ၾကားစာအရ) ႐ုပ္ရွင္ ေရႊစင္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ေရး အခမ္းအနားပြဲသို႔ သာဓုတို႔ ေရာက္သြား ၾကသည္။ ထိုစဥ္က ျပဇာတ္ ဌာန ညႊန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီး ဦးျမင့္စိုးက ေစာေစာ လာရန္ အေၾကာင္းၾကား သျဖင့္ သာဓုလည္း ေစာေစာပင္ ေရာက္ေနၿပီး ႐ုပ္ရွင္ သမားခ်င္း စကားေျပာ ေနၾကစဥ္ ဦးေစာဦး (ယခု-ပါတီ) က လက္တုိ႔ ေခၚသြားၿပီး
“ခင္ဗ်ား လုပ္လိုက္ မွျဖင့္ ဒီအတိုင္း ခ်ည္းပဲ၊ အဝတ္အစား ကပိုက႐ို ေခါင္းမဖီး ဘာမဖီးနဲ႔၊ ႏို႔ ေခါင္းေပါင္းေကာ မပါဘူးလား”
“ဘာလုပ္ဖုိ႔လဲ၊ ေခါင္းေပါင္းက အိုက္ရတဲ့ အထဲ၊ ဒါေၾကာင့္ အေပၚ အကႌ်ေတာင္ ဝတ္ မလာတာ ၾကည့္ေတာ့”
“တကယ္လို႔ အကယ္ဒမီဆု ေခၚေပးေနရင္ ဒီလိုပဲ တက္ယူမလား၊ ခင္ဗ်ာ့ ပံုစံက ၿမိဳ႕တက္လာတဲ့ ႏြားပြဲစား က်ေနတာပဲ”
“ကၽြန္ေတာ္ မရပါဘူးဗ်ာ၊ ရျခင္း ရရင္ ျမတ္မြန္ပဲ ရမွာပါ”
“ေျပာႏိုင္ မလားဗ်”
“ေအးဗ်ာ၊ ေပးေတာ့လဲ ခင္ဗ်ာ့ အေပၚအကႌ် ခဏ ဌားဝတ္ လိုက္႐ံုေပါ့”
ဦးေစာဦးက ဤဇာတ္ကားကို သူ အလြန္ႀကိဳက္ ေသာေၾကာင့္ အကယ္ဒမီ တစ္ေပး ေနေသာ္လည္း သာဓုကမူ မထင္။ စ ႐ိုက္ကတည္းက အေႏွာင့္အယွက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ၾကံဳခဲ့ ရသည္။ အထူးသျဖင့္ အံဝင္ခြင္က် မင္းသား ေရြးရသည္မွာ စိတ္ အေမာ ရဆံုးျဖစ္လ်က္ ေနာက္ပိုင္း၌ မင္းသားသစ္ တင္႐ိုက္ရသည္ တစ္ေၾကာင္း မသတီ စရာ အလြမ္း ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္တြင္ ဆင္ဆာ တင္ရာ ၌လည္း ကၽြမ္းထိုး ေမွာက္ခံု ျဖစ္ခဲ့ ရေသာေၾကာင့္ (ဝါ) စိတ္တိုင္းက် အေခ်ာ သတ္ရန္ အခ်ိန္မရ လိုက္သည္ တစ္ေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေရႊစင္ဆုကို သာဓု လံုးဝ မေမွ်ာ္မွန္းခဲ့။
ယခုမူ ပို၍ ေဝးသြား ေခ်ၿပီျဖစ္၏။ ယင္း ႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း ျမႇင့္ ေရႊစင္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ေရး ဥကၠ႒သည္ ေဒါက္တာသာလွ၊ သာဓုႏွင့္ ပနံမရ ျဖစ္ခဲ့သည္ကို စာ႐ႈသူတို႔ သိၿပီ၊ ဆင္ဆာကိစၥ တြင္လည္း သူ႔ကိုေက်ာ္၍ ေထာ္ေလာ္ ကန္႔လန္႔ လုပ္ကာ မေလးမစား ျပဳမူ ခဲ့သည္။ အဘယ္မွာလွ်င္ ေရႊစင္ဆုကို သာဓု ေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္း ရွိပါေတာ့သနည္း။
(သို႔ေသာ္ ဒါ႐ိုက္တာ ေရႊစင္ဆုကို သာဓု ရရွိခဲ့သည္။)
ေဒါက္တာသာလွ ကိုယ္တိုင္က အဘယ္ အေၾကာင္း အခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ သာဓုကို အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာ ေရြးရေၾကာင္း၊ ေရႊစင္ဆု ေပးရေၾကာင္း အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခ်က္ ဖတ္ျပ လိုက္ေလ ေသးသည္။ သာဓု အပါအဝင္ ႐ုပ္ရွင္ ပညာသည္ အားလံုးနီးပါး အံ့အားသင့္ သြားၾကသည္။ “ဟာ” ခနဲ ျမည္ဟိန္း သြားၿပီးမွ လက္ခုပ္သံမ်ား ေပၚလာ ေလေတာ့သည္။
“ေအးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား မင္းသမီး ေကာင္မေလးက ရြံတတ္တယ္၊ သူ႔အေဖရဲ႕ အနာကိုေတာင္ ေဆးထည့္ ေပးရမွာ ရြံတယ္၊ ညားေတာ့ အႏူမႀကီး ရဲ႕သား၊ အဲဒီကားမ်ဳိး႐ိုက္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ကို ေရႊစင္ဆု ေပးလိမ့္မယ္လို႔ က်ဳပ္တို႔ေတာ့ ေယာင္လို႔ေတာင္ မထင္မိဘူး”
ဤလို အလားတူ စကားမ်ားလည္း ပြက္ေလာ႐ိုက္ သြားသည္။ သာဓု ကိုယ္တုိင္ ကလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို မယံုၾကည္ႏိုင္ ျဖစ္ကာ အိမ္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း အငိုလြယ္သည္ ရုပ္ရွင္ ကို ျပန္ျပန္ ၾကည့္ေနမိ၏။ ဤတြင္မွ အဘယ္ေၾကာင့္ ေပးသည္ကို သေဘာေပါက္ ရေတာ့သည္။
******************
ထိုသည့္ေနာက္ ၅ လေလာက္ အၾကာတြင္ သာဓု ဧည့္ခံပြဲ တစ္ခုသို႔ ဖိတ္သင့္ သူမ်ားကို ဖိတ္ၾကားရာတြင္ ေဒါက္တာ သာလွ သည္ အေစာဆံုး ေရာက္ လာသည္။ ထိုထုိ ဤဤ စကားမ်ား စံု သြားရာမွ သာဓု မတင္မက် ျဖစ္ေနေသာ သိလိုခ်က္ကို ဤလိုပင္ သာဓုက စလိုက္၏။
“အစ္ကိုႀကီး ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ေႂကြး ဆပ္စရာ ရွိေန ေသးတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ မွားခဲ့တာေတြ ခြင့္လႊတ္ ပါလို႔”
“ဒါေတြက ၿပီးခဲ့ၿပီပဲ”
“ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တာေတြ ေမးပါရေစ၊ အငိုလြယ္သည္ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒါ႐ိုက္တာဆု ေပးဖို႔ သာ မကဘဲ ဇာတ္ကား ကိုပါ အကယ္ဒမီ ေပးဖို႔ အစ္ကိုႀကီး အထူး လံုးပန္းခဲ့တယ္၊ အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြး ခဲ့တယ္လို႔ သတင္းၾကား ရတယ္၊ အဲဒါ”
သာဓုက သူ႔အေျဖကို ေစာင့္ရင္း ၾကည့္ ေနေသာ္လည္း သူသည္ ျပံဳး႐ံုသာ ျပံဳးေနၿပီးမွ
“ခင္ဗ်ား လူဝါးဝတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာတာေကာ မၾကား ဘူးလား”
သာဓုက ျပန္၍ သူ႔မူ အတိုင္း ျပံဳးငံု႔ ငံု႔လိုက္ရ၏။
“ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လာတဲ့ေန႔က ခင္ဗ်ား ျဖစ္ေစခ်င္ တာခ်ည့္ ေလွ်ာက္ေျပာ ေနလို႔ မေျပမလည္ ျဖစ္သြား ရတာ၊ တကယ္လို႔ အဲဒီ အခ်ိန္ ကသာ ခင္ဗ်ားက “ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ ရမလဲလို႔” ေမးလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း ဥပေဒ စည္းကမ္း အရ ဘယ္လို လုပ္ပါ လုပ္ပါဆို ၿပီးသြားမွာ၊ ေနာက္ပိုင္း က်ေတာ့လည္း ခင္ဗ်ားက စည္းကမ္း ေဘာင္ဝင္ေအာင္ လုပ္လုိက္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္ တာလဲ ဒါပဲ”
မွန္ရာေျပာ သစၥာ သာဓုရွက္သြားပါ၏။
“ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ပံုလုပ္နည္း မွားသြားပါတယ္၊ ခြင့္လႊတ္ပါ အစ္ကိုႀကီး”
“ဥပေဒေဘာင္ ဝင္သြားကတည္းက ခြင့္လႊတ္ ၿပီးသား ျဖစ္ခဲ့ၿပီပဲ၊ ေနာက္ကို ဆင္ျခင္ ေပါ့ဗ်ာ”
“တကယ္လို႔ အဲ့ဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္သာ ဆင္ဆာျပန္ မလုပ္ခဲ့ရင္”
“တနလၤာေန႔ က စၿပီး ခင္ဗ်ားကား မျပ ရေတာ့ဘူး။ ပိတ္လုိက္မွာ ေသခ်ာတယ္”
“အစ္ကိုႀကီး ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆိုး သြားတယ္ေနာ္”
သူၿပံဳး ေနျပန္သည္။
“ဒီေလာက္အထိ ကၽြန္ေတာ္ မထီေလးစား လုပ္ခဲ့တယ္၊ ဘုေတြေဘာက္ေတြ ေျပာခဲ့တယ္၊ အဲဒါေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚ အာဃာတ မထားဘဲ ေရႊစင္ဆု ကိစၥမွာ ကၽြန္ေတာ္ အနည္းဆံုး ၂ ဆုရဖို႔ ႀကိဳးပမ္း ေဆြးေႏြး ခဲ့တယ္ ဆုိေတာ့”
“သတ္သတ္စီပဲ၊ တျခားစီသာ စဥ္းစား ရမွာေပါ့၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ရန္ျဖစ္တယ္၊ ေဒါက္တာ သာလွနဲ႔ စကားမ်ားတယ္၊ ဒါက တစ္က႑ ေရႊစင္ဆု ဥကၠ႒နဲ႔ သာဓုရဲ႕ အႏုပညာနဲ႔ ရန္ျဖစ္တာ သာဓု လူဝါး ဝတယ္မွ မဟုတ္ဘဲ၊ ျဖစ္လို႔လည္း မရဘူး၊ ျဖစ္လည္း မျဖစ္အပ္ဘူး၊ ၾကံဖန္ၿပီး ျဖစ္လုိ႔ ရတယ္ထား၊ ဒါ လံုးလံုး သဘာဝမက်တဲ့ သေဘာထား ေသးသိမ္မႈ”
သာဓု တစ္ကိုယ္လံုး ထံုက်ဥ္ သြားသည္။ သူဆက္ ေျပာလိုက္ေသာ စကား ေလးငါးလံုး ကို မၾကားလိုက္ရ။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေဒါက္တာသာလွအား ထုိင္ ကန္ေတာ့ရင္း သာဓု မ်က္ရည္ လည္ေန၏။ (အရသာရွိလွေသာ မ်က္ရည္။)
[သာဓု]
Yu Mon Thant
No comments:
Post a Comment