အစၥေရးႏိုင္ငံတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ပညာေရးကို ေလ့လာၾကည့္သည့္အခါ၌ အဆင့္သံုးဆင့္ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ မူလတန္းအဆင့္၊ အလယ္တန္းအဆင့္ႏွင့္ အထက္တန္း ေက်ာင္းအဆင့္ဟူ၍ အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ သတ္မွတ္ခြဲျခားထားသည္။
မူလတန္းပညာေရးကို Grade 1 မွ Grade 6 အထိ သတ္မွတ္ထားသည္။ အလယ္တန္းကို Grade 7 မွ Grade 9 ႏွင့္ အထက္တန္းကို Grade 10 မွ Grade 12 အထိျဖစ္သည္။ မူလတန္းမွသည္ အထက္တန္းအဆင့္အထိ ပညာေရးမွာ မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္လည္းျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းစာသင္ႏွစ္စတင္ခ်ိန္သည္ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ျဖစ္ၿပီး ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ မူလတန္းအဆင့္ ၿပီးဆံုးၿပီး ေက်ာင္းပိတ္သည္။ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းမ်ားမွ ဇြန္လ ၂၀ ရက္ေန႔အထိျဖစ္သည္။ ပ်မ္းမွ် ေက်ာင္းတက္သူ၏ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔မွာ အလယ္တန္းေက်ာင္းထြက္ ဒီပလိုမာလက္မွတ္မ်ား ရရွိၾကသည္။ အထက္တန္းအဆင့္ကို ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ တက္ေရာက္သင္ၾကားႏိုင္ၾကၿပီး ဒီပလိုမာလက္မွတ္မ်ားရရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Webometrics ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္အရ အစၥေရးႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္မ်ားသည္ အာရွေက်ာင္းအဆင့္ ၁၀၀ သတ္မွတ္ခ်က္ ထဲ၌ အဆင့္ ၆ ဝင္သည္။ အေကာင္းဆံုး ကမၻာ့တကၠသိုလ္ ၁၅၀ တြင္ ေက်ာင္း ၄ ေက်ာင္း ပါဝင္ခဲ့သည္။ Times Higher Education-QS World University Rankings သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ အစၥေရးႏိုင္ငံမွ တကၠသိုလ္ႀကီး သံုးခုပါသည္။
အစၥေရးႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္တြင္ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ ဘာသာေရးအလိုက္၊ လူမ်ိဳးေရးအလိုက္လည္း ေက်ာင္းမ်ားကို ခြဲျခားသင္ၾကားျခင္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္က ဖြင့္လွစ္သည့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဟီးဘ႐ူး ဘာသာစကားကို အဓိကထားကာ သင္ၾကားေပးၿပီး ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိၾကသည္။
ေရွး႐ိုး ခရစ္ယာန္ Orthodox ေက်ာင္းမ်ားကိုလည္း ဖြင့္ခြင့္ျပဳထားသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာေရးအျဖစ္ သတ္မွတ္ထား သည့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို ဟီးဘ႐ူးစာေပျဖင့္ သင္ၾကားၾကသည္။ ေလာကီေရးရာ ပညာရပ္ဆိုင္ရာမ်ားကို ဟီးဘ႐ူးဘာသာ စကားႏွင့္ သင္ၾကားၾကသည္။ စာေပမ်ားတြင္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳး ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဘာသာေရးတို႔အေပၚ လြန္ကဲစြာ တန္ဖိုးထား ေလးစားၿပီး သင္ၾကားၾကေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။
အစၥေရးႏိုင္ငံတြင္ အာရပ္ေက်ာင္းမ်ားလည္း ရွိသည္။ အာရဗီဘာသာစကားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ေပးထား ေသာ သင္႐ိုးမ်ားကို သင္ၾကားၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ အာရပ္သမိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အာရဗီစာေပမ်ားကို သင္ၾကားခြင့္ ေပးထားသည္။ ဘာသာေရးတို႔ကိုလည္း သင္ၾကားခြင့္ျပဳသည္။
ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေဘာ္ဒါစနစ္ျဖင့္ ေက်ာင္းအိပ္၊ ေက်ာင္းစားထားၾကသည့္ အေလ့အထမ်ားရွိသည္။ ေဘာ္ဒါေက်ာင္းမ်ား သည္ ခ်မ္းသာသူမ်ားသာ တက္ႏိုင္သည့္ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ အစၥေရးႏိုင္ငံတြင္ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သည္။ ေဘာ္ဒါ ေက်ာင္း ဆိုသည္မွာ ဆင္းရဲသားမ်ား လာထားသည့္ ေနရာျဖစ္ေနသည္။ အစိုးရက အေထာက္အပံ့ေပးထားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္ၿပီး လူငယ္အမ်ားစု လာမတက္ခ်င္ၾကသည့္ ေက်ာင္းမ်ားလည္း ျဖစ္ေနသည္။
ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဒီမိုကရက္တစ္ေက်ာင္း၊ မြန္တက္ဆိုရီေက်ာင္း၊ Waldorf ေက်ာင္း စသည့္ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေက်ာင္းစနစ္ထဲတြင္ ပါဝင္ၿပီး အစိုးရက ေထာက္ပံ့ ေပးသည္။ တက္ေရာက္သည့္ ေက်ာင္းသားအလိုက္ အစိုးရက အေထာက္အပံ့ေပးသည့္ စနစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
ေျမာက္အေမရိက၊ ဥေရာပ ပညာေရးစနစ္တို႔ႏွင့္ ကြာျခားခ်က္မွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ တစ္ခုတည္း၊ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနျခင္းပင္။ တစ္ခုတည္းေသာ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း သင္ၾကားၾကရသည္ ကလည္း အစၥေရးႏိုင္ငံ၏ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းမ်ားသည္ မိမိတို႔စိတ္ႀကိဳက္ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈနယ္ပယ္ တို႔ကို ျဖန္႔ခ်ဲ႕ႏိုင္သည္။ သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းမ်ားကို သံုးခြင့္ရွိသည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးသည္။
အစၥေရးႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္တြင္လည္း ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေက်ာင္းသက္တမ္း ကာလအတြင္း စာေမးပြဲကို တစ္ႀကိမ္သာ ေျဖဆိုၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းစနစ္သည္ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ တူညီေနေၾကာင္း လည္း သတိျပဳမိသည္။ အသက္ ၁၇ ႏွစ္၊ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ေရာက္မွ ေနာက္ဆံုး အထက္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းထြက္စ ာေမးပြဲအျဖစ္ တစ္ႀကိမ္သာ စာေမးပြဲကို ရင္ဆိုင္ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုစာေမးပြဲကို မေအာင္လွ်င္လည္း ကိစၥမရွိ။ သူတို႔ စစ္မႈထမ္းၿပီးခ်ိန္တြင္ ဤစာေမးပြဲကို ျပန္လည္ေျဖဆိုခြင့္ရွိသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ (Orthodox, Pacifists, Arabs) ေတြကလြဲၿပီး အစၥေရးတပ္မေတာ္ IDF (Israel Defense Forces) ကို အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္လွ်င္ ဝင္ၾကရသည္။ ေကာလိပ္ သို႔မဟုတ္ တကၠသိုလ္မတက္မီ အထက္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းၿပီး လွ်င္ စစ္ထဲဝင္ၾကရသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ အသက္ ၂၁ ႏွစ္ သို႔မဟုတ္ ၂၂ ႏွစ္အထိ စစ္တပ္ထဲတြင္ စစ္မႈထမ္းေပး ၾကရသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း ၂ ႏွစ္ စစ္မႈထမ္းၾကရသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားက ၃ ႏွစ္ခန္႔ စစ္မႈထမ္းရသည္။ အစၥေရးတပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံ၏ အေရးအပါဆံုး အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားျခင္းခံရၿပီး ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ပညာေရးအားလံုးအေပၚ လႊမ္းမိုးေနသည္။ လႊမ္းမိုးခြင့္လည္း ေပးထားသည္။ နည္းပညာသည္ ပညာေရးအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ အေကာင္းဆံုးလက္နက္ တစ္ခုအျဖစ္ ခံယူထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား e-Book မ်ား ေလ့လာဖတ္႐ႈႏိုင္ေရးႏွင့္ အြန္လိုင္းကတစ္ဆင့္ ပညာရွာႏိုင္ေရး မ်ားကို အေလးထားကာ စီစဥ္ေပးသည္။
အစၥေရးပညာေရးသည္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၊ မိမိတို႔ လူမ်ိဳး၊ မိမိတို႔ေနရာေဒသႏွင့္ အကိုက္ညီဆံုးစနစ္ တစ္ခုျဖစ္ေစရန္ ဖန္တီး တီထြင္ထားသျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာစံ မ်ားႏွင့္ တူညီသည္လည္းရွိသည္၊ ကြဲျပားခ်က္မ်ားလည္း ရွိႏိုင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး အတြက္ အေကာင္းဆံုး ေဆာင္႐ြက္ေဖာ္ေဆာင္ေပးထားႏိုင္ ေသာ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း မျငင္းႏိုင္ေပ။
၂၁ ရာစုသည္ နည္းပညာကို မျဖစ္မေန အသံုးျပဳရမည့္ ေခတ္ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ပညာေရးတြင္လည္း နည္းပညာကို ထည့္သြင္းအသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အစၥေရးႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္ကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္လွ်င္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး အပိုင္းကိုလည္း နည္းပညာျဖင့္ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနမႈမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ အထက္တန္းအဆင့္တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲပံုစံမ်ိဳး စာေမးပြဲတစ္ႀကိမ္ေျဖၿပီး စစ္ပညာကိုသင္၊ ထို႔ေနာက္မွာ တကၠသိုလ္ကို ဝင္ခြင့္ျပဳလိုက္ ေသာေၾကာင့္ မည္မွ်စမတ္က်သည့္ လူငယ္မ်ားျဖစ္လာမည္ ဆိုျခင္းကို ေျပာစရာပင္ လိုမည္မထင္ေပ။
အထက္တန္းေအာင္၊ စစ္မႈထမ္းဘဝမွထြက္ လာၿပီးေနာက္ တကၠသိုလ္ဆက္မတက္ခ်င္လည္းရသည္။ သူတို႔တြင္ ဘြဲ႔မရဘဲ အလုပ္ခန္႔ႏိုင္သည့္ အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနသည္။ ထိုသို႔လုပ္ခြင့္ရေစရန္လည္း ဖန္တီးေပးထားသည္။ အစၥေရး ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ ပညာတတ္အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံတြင္ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးသူ လူဦးေရ၏ ၄၆ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အထက္တန္းအဆင့္ပညာကို သင္ၾကားၿပီး သူမ်ားျဖစ္ေနသည္။ OECD ႏိုင္ငံမ်ားအတြင္းမွာပင္ ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္ဆိုေသာေၾကာင့္ အစၥေရးက ပိုၿပီးျမင့္သည္ဟုဆိုရမည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာေရးအဆင့္တြင္ တကၠသိုလ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ တကၠသိုလ္ မဟုတ္သည့္ ပညာေပးရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ သာမန္ဘြဲ႔မ်ားကို သူတို႔နည္း၊ သူတို႔ဟန္မ်ားျဖင့္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးကာ လက္မွတ္ ထုတ္ေပးေနၾကသည္။ ေဒသေကာလိပ္မ်ားလည္းရွိၿပီး မိမိတို႔ကိုယ္စားျပဳ တကၠသိုလ္မ်ားက သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ေပးထားသည့္ သင္႐ိုးမ်ားအတိုင္း သင္ၾကားေပးၾကသည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းအဆင့္ၿပီးသူတိုင္း တက္ေရာက္သင္ၾကား ႏိုင္သည္။ ပညာေရးဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခြဲ မႈႏွင့္ သင္ၾကားမႈမ်ားကို မိမိတို႔ တကၠသိုလ္အဖြဲ႔ အစည္းမ်ားအလိုက္ လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားသည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာေရးတြင္ ေကာင္စီတစ္ခု ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ အစၥေရးႏိုင္ငံမွ တရားဝင္အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ က ခန္႔အပ္ထားေသာ အဖြဲ႔ဝင္ ၁၉ ဦးမွ ၂၅ ဦးအထိ ဖြဲ႔စည္းႏိုင္သည့္ ဂုဏ္သိကၡာရွိသည့္ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးလည္းျဖစ္သည္။ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ခန္႔အပ္ၿပီး လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အဝေပးထားသည္။ ထိုအဖြဲ႔သည္ အစိုးရအေပၚ ပညာေရးဆိုင္ရာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအား ေပးႏိုင္ခြင့္လည္း ရွိသည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာေရးေကာင္စီသည္ ပညာေရးဆိုင္ရာ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ေဆာင္ရာ၌ မည္သည့္ သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရမည္ဆိုျခင္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာတို႔တြင္ မည္သို႔စီမံ သံုးစြဲသင့္သည္ ဆိုျခင္းမ်ားကို အစိုးရ အား အႀကံေပးရသည္။ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘတ္ဂ်က္ေကာ္မတီကို ေကာင္စီ၏ အဖြဲ႔ခြဲတစ္ခု အေနႏွင့္ထားရွိၿပီး အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ရန္ပံုေငြ ခြဲေဝသံုးစြဲမႈမ်ားကို မည္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ သံုးစြဲသင့္ ေၾကာင္း အႀကံျပဳတင္ျပရသည္။ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ကို သံုးစြဲရာ၌ ကမၻာ့စံႏႈန္းမ်ားအတိုင္း အခ်ိဳးညီစြာ ရရွိခံစားႏိုင္ေရးမ်ားကို စနစ္တက် ျပဳစုတင္ျပၿပီး သံုးစြဲၾကေလ့ရွိသည္။ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑တြင္ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ေကာင္စီသည္ အျပန္အလွန္နားလည္မႈမ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေလ့ရွိသည့္အတြက္လည္း အဆင့္ျမင့္ပညာေရးတြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရွိသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
အစၥေရးႏိုင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို လာေရာက္ေလ့လာပညာရွာၾကသည့္ အ႐ြယ္မ်ားသည္ အသက္ ၂၀ ႏွင့္ ၂၄ ႏွစ္ အ႐ြယ္မ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔က စစ္မႈမထမ္းမေနရ ဥပေဒေၾကာင့္ အထက္တန္းၿပီးကတည္းက စစ္ထဲဝင္ေနၾကရၿပီး တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္သည့္အ႐ြယ္မွ တကၠသိုလ္ကို ေရာက္လာၾကသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ OECD ႏိုင္ငံမ်ား အတြင္း တကၠသိုလ္တက္ေရာက္သည့္ လူငယ္မ်ား၏အသက္ကို ဆန္းစစ္ရာတြင္ အစၥေရးႏိုင္ငံမွ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အသက္သည္ အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္။ ဘြဲ႔ရၿပီး ပ်မ္းမွ် အသက္မွာ ၂၇ ႏွစ္ျဖစ္ေနသည္။
သူတို႔ဘြဲ႔ရၿပီးမွ ဘဝကို စၾကရသည္ဟုဆိုႏိုင္သည္။ အထက္တန္းၿပီးသည့္အခါ စစ္ထဲဝင္၊ စစ္တပ္က ထြက္သည့္အခါ ေက်ာင္းထဲဝင္ႏွင့္ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘဝကို ၂၇ ႏွစ္ေလာက္မွ ေရာက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘြဲ႔လြန္ပညာရပ္မ်ားကို ဆက္ၿပီး မေလ့လာၾကသည္ကလည္း မ်ားသည္။
တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လက္ရွိသင္ယူေနၾကသည့္ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ လူမႈေရးသိပၸံ၊ လူမႈေရးပညာ၊ စီးပြားေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ သခ်ၤာဘာသာရပ္ေတြက အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔အသံုးခ် သိပၸံဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားကို ေလ့လာသူေတြ ကနည္းပါး လာေၾကာင္းလည္းေတြ႔ရသည္။
အစၥေရးတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ Open University ႏွင့္ Weizmann Institute တို႔က လြဲၿပီး Bachelor, Master, Doctoral Degrees မ်ားကို ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္သည္။ တကၠသိုလ္ေရာက္လာသည့္ ေက်ာင္းသား ၃၂ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေက်ာင္းၿပီး ဘြဲ႔ရသည္ အထိ တက္သြားၾကသည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားထဲတြင္ အျမင့္ဆံုးဟုဆို ႏိုင္သည္။
အစၥေရးႏိုင္ငံလူေနမႈစနစ္တြင္ အဆင့္ျမင့္ပညာကို အလြန္အေလးထားၿပီး တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရဆိုသည့္ ဂုဏ္မ်ိဳးကိုလည္း ေလးစားတတ္ပါသည္။ ဂ်ဴးတို႔သည္ စီးပြားေရးကိုသာ အေလးထားရွာေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ေကာ္လာျဖဴလုပ္သားမ်ားကို ေခတ္သစ္တြင္ တန္ဖိုးထား အေလးထားလာၾကသည္။ လူငယ္ေတြကို စနစ္က်ေအာင္၊ စည္းကမ္းရွိေအာင္ ျပဳျပင္ယူသည္။ ၿပီးမွ ပညာကိုသင္ယူခိုင္းသည္။ အားလံုးကို သူ႔ေနရာႏွင့္သူ ပံုစံက်ေအာင္ ေမြးထုတ္ စီစဥ္ထားသည့္ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုသည္ ကမၻာ့အလယ္တြင္ ထည္ဝါစြာ ရွိေနသည္မွာလည္း အဘယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သနည္း ဆိုျခင္းကို ေလ့လာသင့္ပါသည္။
(Ref: The Times of Israel, Higher Education in Israel: Background & Overview, Jewish Virtual Library)
No comments:
Post a Comment