Wednesday, August 21, 2019

အဂတိလုိက္စားမႈ ျမန္မာလူထု တုိင္ၾကားႏုိင္မယ့္ စနစ္သစ္ ေရွ႕လထဲစမည္


ျမန္မာႏုိင္ငံတ၀န္းက အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာန ၁၈ ခုမွာ CPU လို႔ေခၚတဲ့ အဂတိလိုက္စားမႈ တားဆီးကာကြယ္ေရးအဖြဲ႔ ၃၂ ဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားရွိၿပီး၊ ၿမိဳ ႔နယ္၊ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာေတြအထိ လက္လွမ္းမွီမယ့္၊ ထိေရာက္တဲ့ စံနစ္တခုကို ကမၻာ့ဘဏ္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ မၾကာမီ အေကာင္အထည္ေဖၚဖို႔ ရွိတယ္လို႔ အဂတိလိုက္စားမႈေကာ္မရွင္က ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ တယ္လီဖုန္း SMS Message နဲ႔ CPU အဖြဲ႔ေတြဆီကို စက္တင္ဘာလကုန္မွာ တိုက္ရိုက္ အေၾကာင္းၾကားႏိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း အဂတိလိုက္စားမႈေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ၾကည္က ဗြီအုိေအကုိ ေျပာပါတယ္။ အေစာဆုံး ေရွ႕လထဲမွာ စတင္ဖုိ႔ရွိတဲ့ အစီအစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဗြီအုိေအျမန္မာပုိင္း အယ္ဒီတာ ေဒၚခင္စိုးဝင္း က ေနျပည္ေတာ္မွာ ဦးေအာင္ၾကည္နဲ႔ သီးသန္႔ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းရာမွာ အခုလုိ စရွင္းျပပါတယ္။

ဦးေအာင္ၾကည္။ ။ CPU အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ လကုန္ပိုင္းမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ကမာၻ႕ဘဏ္အကူအညီနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ CPU က ေအာက္မွာ ရွိေနတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ရပ္ေက်းအဆင့္ ရံုးခြဲေတြကို လက္လွမ္းမမွီတာရွိေနတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀န္ႀကီးဌာနေတြအေနနဲ႔က သူတို႔ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ၊ ဘယ္လိုအဂတိ လိုက္စားေနၾကသလဲ ဆိုတာကို အေပၚကေနၿပီးေတာ့ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့အေနအထားေလးေတြ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ကမာၻ႕ဘဏ္က က်ေနာ္တို႔ကို application ေလးတခု အကူအညီေပးတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ Application ကို CPU tool kit လို႔ေခၚထားပါတယ္။ အဲဒါကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ၀န္ႀကီးဌာန တခုခ်င္းရဲ႕ လုပ္ငန္းသဘာ၀ေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ဒီဇိုင္းေတြ ဆြဲေနပါၿပီ။ ဒါကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေလ့က်င့္ထားၿပီးသားရွိပါတယ္။ အဲဒါ ဘယ္လိုလုပ္သလဲဆိုေတာ့ တယ္လီဖုန္းက တဆင့္ပါပဲ။ အခုေခတ္မွာ တယ္လီဖုန္းက လူတိုင္းမွာ ရွိေနၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ တယ္လီဖုန္းက SMS ပို႔တဲ့စနစ္ေတြပါမယ္။ အဲဒီေတာ့ ေအာက္ေျခမွာျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥမွာ ဥပမာ- ဘယ္ဌာနမွာ ဘယ္ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေတာင္းတယ္ဆိုရင္ အဲဒီေတာင္းတဲ့လူရဲ႕ ဖုန္းနံပတ္ကို ေအာက္ေျခရံုးဌာနကတဆင့္ CPU က ပို႔ေပးရမယ္။ အဲဒီေတာ့ CPU ကေနၿပီးမွ အဲဒီေတာင္းတဲ့လူကို သေဘာထားေမးရမွာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီအခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ခုနကေျပာတဲ့အတိုင္း အက္စ္အိုပီထဲမွာ ျပဌာန္းထားရမယ္ေလ။ အက္စ္အိုပီထဲမွာ ေအာက္ေျခက ရံုးေတြက သူတို႔နဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့ လူေတြဆီကေနၿပီးေတာ့ ဖုန္းနံပတ္ ရယူရမယ္ ၿပီးရင္ CPU ကိုပို႔ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္မ်ိဳးေလး ထည့္ထားမယ္ဆိုရင္ CPU က တန္းၿပီးေတာ့မွ ျပည္သူကို ေမးေတာ့မယ္ ။ ဒီကိစၥ အဆင္ေျပရဲ႕လား ၊ ဘယ္ေလာက္ေပးခဲ့ရသလဲ၊ ဘယ္သူ႔ကို ေပးခဲ့ရတာ ရွိေသးသလဲ ။ ေက်နပ္တယ္ အဆင္ေျပတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အိုေကေပါ့ ၊ ဒီဌာနလည္း ေကာင္းတယ္ ရံုးေလးကလည္း မဆိုးဘူးေပါ့။ ဒီမွာ ျပႆနာေလးေတြရွိတယ္ဆိုရင္ ဒါက သတိေပး လို႔ရသြားၿပီ။

ေဒၚခင္စိုးဝင္း။ ။ အဲဒါက Application လား တယ္လီဖုန္းထဲမွာ ထည့္လို႔ရတဲ့ Application လား World Bank ကလုပ္ေပးတဲ့ဟာ၊ ဒါမွမဟုတ္ SMS နဲ႔ပို႔ရတာလား။

ဦးေအာင္ၾကည္။ ။ အမွန္ကေတာ့ SMS ပဲ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြအကုန္လံုးကို SMS အသံုးျပဳထားတဲ့ Application ေပါ့ေနာ္ ဒါေတြအကုန္လံုးကို က်ေနာ္တို႔ Data procession လုပ္ထားတာေပါ့။ သက္ဆိုင္တဲ့ ဌာနေတြလုပ္သမွ်အားလံုးကို CPU က သိေနေအာင္ေပါ့ေနာ္။ အလားတူပဲ CPU လုပ္သမွ်လည္း က်ေနာ္တို႔ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ သိေနရမယ္။ က်ေနာ္တို႔က သိရံုပဲသိမွာပါ က်န္တဲ့အပိုင္းက ဘာမွ မရွိဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဘယ္သူတို႔ ဘယ္လို ဆက္သြယ္ၾကသလဲဟိုက သေဘာထားက ဘယ္လိုျပန္ၾကားသလဲ ဘာညာေပါ့ေနာ္ ဒါေလးေတြကို World bank က ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာ ရွိပါတယ္။ ဒါက သူ႔ဌာနနဲ႔သူ ဒီဇိုင္း ဆြဲထားၾကတယ္။ လုပ္ငန္းသဘာ၀ခ်င္းမတူဘူးေပါ့ အဲဒီေတာ့ အဲဒီဒီဇိုင္းက စက္တင္ဘာေလာက္ဆိုရင္ အမ်ားျပည္သူကို မိတ္ဆက္ေပးလို႔ ရတယ္။ အမ်ားျပည္သူကလည္း CPU ကို တန္းၿပီးေတာ့ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒီဌာနကေတာ့ က်မတို႔ကို ဒီလို ပိုက္ဆံေတာင္းေနတယ္ဆိုတာကို ခ်က္ခ်င္းေျပာလို႔ရတယ္။ အဲလိုဆိုရင္ CPU ကလည္း လွမ္းေမးလို႔ရတာေပါ့ ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ဆီ ေရာက္စရာမလိုဘူး အေရးယူစရာမလိုဘူး ခ်က္ခ်င္းကို အဲဒီမွာတင္ တားဆီးလို႔ရေနပါၿပီ။ အဲဒီသေဘာမ်ိဳး လြယ္လြယ္ကူကူေလးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ခ်ိတ္ဆက္လို႔ရတယ္ အဲဒါေလးလည္း CPU က လုပ္မွာဆိုေတာ့ ခုနက ေမးခြန္းလိုေပါ့ တတိယ အဖြဲ႔အစည္း မပါပဲနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ပါ့မလား ဆိုတဲ့ သံသယေတြလည္း ေျပာက္သြားမွာေပါ့။ ဒီလုပ္ငန္း စဥ္ဟာ က်ေနာ့္အျမင္အရေတာ့ စက္တင္ဘာလကုန္ ေလာက္ကစၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြလုပ္လာၿပီ ဆိုရင္ CPU လည္း မအားမလပ္ျဖစ္ေနမွာပဲ။ အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူကလည္း CPU ကို တိုက္ရိုက္ပိုၿပီးေတာ့ အားကိုးလာမယ္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို အားကိုးလာမယ္ ။ ယံုၾကည္လာမွာေပါ့ေနာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွာလည္း ယံုၾကည္မႈေတြ အမ်ားႀကီးတိုးၿပီးရလာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။”

Credit - VOA


No comments:

Post a Comment