Monday, June 17, 2019

ဇီးရိုးဘတ္ဂ်က္ ခရီးသြားကိစၥ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးသတိေပး

တ႐ုတ္ခရီးသြားမ်ားအား ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာ ခြင့္ျပဳေပးလိုက္ၿပီးေနာက္ Zero Budget ဆိုကာ ခရီးသြားပုံစံသစ္ျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ေနသည့္ ျပည္တြင္း တ႐ုတ္ခရီးသြား ကုမၸဏီမ်ားအား ယခုလဆန္းပိုင္းက ေခၚယူသတိေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

Zero Budget (ဇီးရိုးဘတ္ဂ်က္) ဆိုသည္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ လည္ပတ္လိုေသာ တ႐ုတ္နိုင္ငံသား မ်ားအား တ႐ုတ္ခရီးသြား ေအဂ်င္စီတို႔က ၎တို႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဟိုတယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္ တို႔တြင္ ေဈးႏႈန္း သက္သာစြာျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပး၍ အိမ္ျပန္ အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ အျဖစ္ ေက်ာက္စိမ္း အေရာင္းဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ ေဈးတင္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္သည္။

ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ဝန္ႀကီးဌာန နိုင္ငံတကာႏွင့္ ေဒသတြင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ေရးဌာနခြဲမွ ၫႊန္ၾကား ေရးမႈး ဦးလွျမင့္က “ဇီးရိုးဘတ္ဂ်က္က ခရီးသြား လုပ္ငန္းကို ထိခိုက္တယ္။ နိုင္ငံေတာ္လဲ အခြန္မရဘူး။ အဲဒါေတြကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ၄ ရက္ ေန႕ကပဲ ဝန္ႀကီးက တ႐ုတ္တိုးလ္ ကုမၸဏီေတြနဲ႕ ျမန္မာ -တ႐ုတ္ခရီးသြား လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ေရး လုပ္ငန္း အဖြဲ႕က ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေခၚယူရွင္းျပၿပီးၿပီ”ဟု ၎က ေျပာသည္။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာမွ စ၍ တ႐ုတ္နိုင္ငံအား ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာ ခြင့္ျပဳလိုက္ရာ တ႐ုတ္ခရီးသြား အမ်ား အျပား ျပည္တြင္းသို႔ လာေရာက္ လည္ပတ္လွ်က္ ရွိသျဖင့္ စီးပြားေရး နည္းစနစ္အရ တ႐ုတ္ခရီးသြား ေအဂ်င္စီ အခ်ိဳ႕သည္ ဇီးရိုးဘတ္ဂ်က္ ခရီးသြား ပုံစံသစ္ျဖင့္ ေဈးကြက္ ဆြဲေဆာင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ ဇီးရိုးဘတ္ဂ်က္အရ အေရာင္းအဝယ္တြင္ ေငြေပးေငြယူကို တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ အြန္လိုင္း ေငြေပးေခ်မႈကိုသာ အသုံးျပဳၾကသျဖင့္ အိမ္ရွင္နိုင္ငံက ရသင့္ရထိုက္ေသာအခြန္မ်ားမရဘဲ နစ္နာရသည္။

ထို႔အတြက္ ျပည္တြင္းရွိ ခရီးသြား ေအဂ်င္စီမ်ား၊ ဧည့္လမ္းၫႊန္ အသင္း စေသာ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးက အရွိန္အဟုန္ ျမင့္လာေသာ တ႐ုတ္ဇီးရိုး ဘတ္ဂ်က္ ခရီးသြားမ်ားအား ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရန္ ျပည္ေထာင္စု ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပလ်က္ရွိသည္ဟု ၎တို႔ထံမွ သိရသည္။

“ဇီးရိုးဘတ္ဂ်က္တိုးလ္က ေတာ္ေတာ္ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္လာတယ္။ အာဆီယံ နိုင္ငံေတြမွာလဲ ဒီျပသနာ ႀကဳံေနရတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာဆိုးဆိုးဝါးဝါးမေတြ႕ရေသးဘူး။ အသံပဲ ၾကားၿပီး လိုက္ရွာေတာ့ မေတြ႕ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ဖို႔က သက္ဆိုင္တဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ဟိုတယ္ေတြ ပူးေပါင္းပါဝင္မွရမယ္” ဟု ဦးလွျမင့္က ေျပာသည္။

ထို႔အတြက္ ဝန္ႀကီးဌာနက ဟိုတယ္ ခရီးသြားက႑ရွိ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားအား ေခၚယူ အသိေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎တို႔ ပူးေပါင္း ပါဝင္မွသာ ကာကြယ္နိုင္မည္ဟု ဦးလွျမင့္က ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လ ၁၁ရက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ “China Tourism Ready” ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တ႐ုတ္ Guilin Tourism တကၠသိုလ္မွ ကထိက Mr. Zhang Hailin ကတ႐ုတ္ ခရီးသြားလာမႈႏႈန္းသည္ တေျဖးေျဖး ျမင့္တက္လာရာ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားလာျခင္းတြင္ နံပါတ္ ၄ အဆင့္ရွိ လာၿပီ ျဖစ္သလို ယခုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္ ခရီးသြား သန္း ၁၇၀ ေက်ာ္က အေမရိကန္ ေဒၚလာ ဘီလွ်ံ ၂၆၀ ေက်ာ္ကို ခရီးသြားလာေရးတြင္ သုံးစြဲၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

၎က“တ႐ုတ္ခရီးသြား ေတြက ကမာၻအႀကီးဆုံး လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္ေတြပဲ ျဖစ္သလို သူတို႔ရဲ႕ သယ္လာတဲ့ ပိုက္ဆံေတြရဲ႕ ထက္ဝက္ေက်ာ္က ေဈးဝယ္ဖို႔အတြက္သုံးၾကတာမ်ားတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံ အမွတ္တရ ပစၥည္းထုတ္လုပ္ ျဖန႔္ျဖဴးေရာင္းခ်ေရး အသင္း ဥကၠဌ ဦးသန္းဝင္း “ဇီးရိုးတိုးလ္ ျဖစ္သြား တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံ စီမံခန႔္ခြဲမႈ ညံ့ေသးလို႔ေပါ့။ တခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့ တ႐ုတ္ေတြက တေန႕ကို ေလယာဥ္ ၃စီး ေလာက္လာတယ္။ သူ႕ၿခံထဲ အပိုင္ထည့္ၿပီး ေဈးေရာင္းတယ္။ တ႐ုတ္ဧည့္သည္ကလဲ ျမန္မာျပည္လာလို႔ရွိရင္ ေက်ာက္ စိမ္း ဝယ္ရမွကို လာရက်ိဳးနပ္တယ္လို႔ ယူဆၾကတာ။ ျမန္မာေတြ မႏၲေလး လာရင္ ထိုးမုန႔္ဝယ္ၿပီးျပန္ရမွဆိုသလိုေပါ့။ သူတို႔ယုံၾကည္မႈအရကို ဒါကို ဝယ္ၾကတာ” ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။

ထို႔အတူ မႏၲေလးဇုန္ ဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ား အသင္း ဥကၠဌ ဦးဝင္းေဇာ္ဦးက “ဒီပစၥည္း(ေက်ာက္စိမ္း)ဝယ္ၿပီးရင္ ဒါက ေလဆိပ္ ကေနထြက္ကို ထြက္ရမွာ။ ေလဆိပ္ကေန အေကာက္ခြန္နဲ႕ စစ္လိုက္ရင္ကို ဒါ အခြန္ေဆာင္ထားလား၊ မထားလားဆိုတာ တန္းသိမယ္။ မေဆာင္ရင္ တခါတည္း ေဆာင္ခိုင္းလို႔ ရသလို မေဆာင္နိုင္ရင္ ထားပစ္ခဲ့ ခိုင္း လိုက္လို႔ရတယ္။ အေနာက္နိုင္ငံ ေတြမွာ ဒီစနစ္ အတိုင္းသြားေနတာ။ ဒီလို လုပ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ကို ဇီးရိုးတိုးလ္က အေတာ္ေလးထိန္းနိုင္သြားမယ္” ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္တႏွစ္လုံးတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ေသာ တ႐ုတ္ခရီးသြားဦးေရ ၃ သိန္းေက်ာ္ရွိခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီမွ ဧၿပီအတြင္း ၂ သိန္းေက်ာ္ လာေရာက္ခဲ့ရာ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန႔္ တိုးလာေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားဝန္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။



Credit - Irrawaddy


No comments:

Post a Comment