ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္းႏွင့္ အေနာက္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္မည့္ ရန္ကုန္ မိုးပ်ံ ရထားလမ္းပိုင္း (၁) တည္ေဆာက္ရန္ သိမ္း ဆည္းမည့္ ေျမေနရာမ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကး အျပင္ နစ္နာေၾကးပါ ေပးရန္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၃ရက္ေန႕က ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပ လူထု ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း (YUMRT) တည္ေဆာက္ရန္ လွိုင္ သာယာ-ပါရမီ လမ္းပိုင္း၌ ေျမသိမ္းဆည္းျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက (YCDC) ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ရန္ကုန္ မိုးပ်ံရထားလမ္း စီမံကိန္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အေရွ႕-အေနာက္ပိုင္းကို လွိုင္သာယာ- ေတာင္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ တိုးေၾကာင္ ကေလးႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာင္-ေျမာက္ပိုင္းကို ဒလ ၿမိဳ႕နယ္- ဘူတာႀကီး- မဂၤလာဒုံ ေလဆိပ္ လမ္းပိုင္း ႏွစ္ခု အျဖစ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အဆိုပါ ရထားလမ္း အပိုင္း (၁)မွာ လွိုင္သာယာ ဘူတာမွ စ၍ ပါရမီ ဘူတာ အထိ ၁၈ ကီလိုမီတာ (၁၁ မိုင္ေက်ာ္) ရွိ မည္ ျဖစ္ၿပီး ရထားလမ္း အတြက္ ေျမသိမ္းရန္ လိုအပ္ေသာ လမ္းအက်ယ္မွာ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ လမ္းပိုင္းတြင္ ၂၉ မီတာႏွင့္ ပါရမီ လမ္းပိုင္း အတြက္၂၂ မီတာ ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း YCDC ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရန္ရွင္းက “က်ေနာ္တို႔ေတြ အစည္းအေဝးေတြမွာ ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုၾကတဲ့ အခါ အစိုးရက ေျမသိမ္းတဲ့ ကိစၥေတြကို ေလ်ာ္ေၾကး အေပါင္း နစ္နာေၾကး ဆိုၿပီး ေပးမယ္လို႔ ေျပာထားတဲ့ အျပင္ ျပည္သူေတြ လက္ခံနိုင္တဲ့ အေနအထား အထိ လုပ္ေပးမယ္လို႔ ေျပာတယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာ သည္။
အဆိုပါ ရထားလမ္းပိုင္း အတြက္ ေျမသိမ္းမႈမ်ားသည္ ဧက အလိုက္ အမ်ားအျပား သိမ္းဆည္းမည့္ ပုံစံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ လမ္းပိုင္း အတြက္ မလြတ္ေသာ ေနအိမ္မ်ား၏ အေရွ႕အနား အစပ္မ်ားသာ ပါဝင္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။
ေျမသိမ္းဆည္းရာတြင္ လွိုင္သာယာ ဘူတာ ပရဝုဏ္ အတြင္း ေျမ ၅၄ ဧကေက်ာ္၊ ရန္ကုန္-ပုသိမ္လမ္း တေလွ်ာက္တြင္ ရထားလမ္း အလယ္မ်ဥ္းမွ ေဘးတဖက္ တခ်က္ဆီသို႔ ၁၄ မီတာခြဲ (၄၇ ေပခြဲ) ပါရမီလမ္းေဘး တဖက္စီတြင္ ၁၁ မီတာ (၃၆ ေပ) ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရက ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး၊ ပံ့ပိုး ကူညီမႈမ်ား ေပး အပ္နိုင္ေစေရး စီမံကိန္း အတြက္ အက်ဳံးဝင္သည့္ ေနာက္ဆုံးေန႕ (Cut off Date) ကို ေမလ ၆ ရက္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ ထားၿပီး၊ ယင္း ေန႕ ေနာက္ပိုင္း ေလ်ာ္ေၾကးေပးမည့္ ေျမေနရာမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အအုံမ်ား ကို ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ျခင္း၊ တိုးခ်ဲ့တည္ေဆာက္ျခင္း၊ အေဆာက္အအုံ အသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေျမယာ လႊဲေျပာင္းျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ပါက ေျမယာ ေလ်ာ္ေၾကး၊ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရးႏွင့္ ဂ႐ုဏာေၾကးမ်ား ရရွိမည္ မဟုတ္ ေၾကာင္းလည္း ေၾက ညာထားသည္။
လွိုင္ၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းက “ဘူတာ႐ုံေတြ တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာ ေတြ ေလာက္ပဲ ေျမသိမ္း ကိစၥေတြ မ်ားနိုင္တယ္။ လမ္းပိုင္း အတြက္က တခ်ိဳ႕ေနအိမ္ေတြက လမ္းေျမကို က်ဴးၿပီး တည္ ေဆာက္ထားမႈေတြ ရွိေတာ့ လမ္းနယ္နိမိတ္ အတိုင္း ဆိုရင္ ရေလာက္တယ္။ ၿငိလည္း နည္းနည္းပါးပါးပဲ ရွိနိုင္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ မိုးပ်ံ ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA)၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေခ်းေငြ (ODA) ႏွင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ယခု အပိုင္း (၁) စီမံကိန္း အတြက္ စီမံကိန္း သက္ေရာက္မည့္ ဧရိယာ တခုလုံးကို သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈဘဝ ထိခိုက္မႈ ဆန္းစစ္ ေလ့လာခ်က္ (EIA/SIA) မ်ားကို ေမလ ၆ ရက္မွ စ၍ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ အထိ စစ္တမ္း ေကာက္ယူသြားမည္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ မိုးပ်ံ ရထားလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒသခံမ်ား အေနျဖင့္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ကိစၥမ်ားကိုသာ ၾကားသိရေသးၿပီး မည့္သည့္ ေနရာမ်ားသည္ ေျမသိမ္းခံမည့္ ဧရိယာထဲတြင္ ပါဝင္ေနေၾကာင္းကို မသိရွိေသးေၾကာင္း လွွိုင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ ရန္ကုန္-ပုသိမ္လမ္းပိုင္း အနီး ေနထိုင္သူမ်ားက ဆိုသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္း အတြက္ JICA က ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ စတင္ ကာ ေလ့လာ ဆန္းစစ္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၃၅ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္းႀကီး တခုလုံး ၿပီးစီးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Credit - Irrawaddy
No comments:
Post a Comment